مهدی میرمحمدی روز سه شنبه در همایش انتخابات، امنیت، مشارکت و مقاومت در  مجتمع ایثار بجنورد اظهار داشت: با وجود جایگاه ویژه نهادهای انتظامی و امنیتی در فراهم کردن یک جامعه سیاسی امن، نقش رسانه ها اعم از خبرگزاری ها، فضای مجازی و به طور ویژه شبکه های اجتماعی، بسیار تاثیرگذارتر از نهادهای متولی امنیت در کشور است زیرا بازنمایی ایران امن در عصر جهانی شدن، رسالت یک رسانه فعال است.

وی با بیان اینکه در دهه های اخیر قدرت های حاکم در نظام بین الملل در فرایند تعامل با جمهوری اسلامی، این  کشور را در چارچوب سیاست محدودسازی قرار داده اند، افزود: اگرچه فرایند محدودسازی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی به وسیله کنشگران قدرتمند جهانی به دهه ۶۰ با بکارگیری ابزارهای متفاوت سیاسی و نظامی بر می گردد  اما،  در سال های اخیر به این نتیجه رسیدند که مردم در ایجاد امنیت نظام سیاسی ایران جایگاه ویژه ای دارند.

پژوهشگر امنیتی پژوهشکده مطالعات راهبردی افزود: پیرو همین امر سعی کردند، بین مردم و نظام سیاسی بوسیله تکنیک های رسانه ای شکاف سیاسی ایجاد کنند.

میرمحمدی تصریح کرد: قدرت های جهانی در چند سال اخیر به خوبی از فضای رسانه ای در قالب رادیوهای فارسی زبان و شبکه های ماهواره ای ایران اینترنشنال و من وتو، تلاش کردند نظام را ناکارآمد نشان دهند؛  با وجود اینکه نظام در حوزه بهداشت و سیاست های بهداشتی پس از انقلاب بسیار کارآمد بوده اما، بخاطر فعالیت قدرتمند رسانه ای دشمن، در نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم اعتماد بالایی به این سیاست ها و آگاهی چندانی نسبت به آن ندارند.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمنان بسیار فراتر از تحریم های اقتصادی، پرونده سازی های سیاسی در مجامع جهانی و اختلاف افکنی های مذهبی در کشور است، خاطر نشان کرد: اگر چه برخی از این تهدیدات امنیتی در قالب ایجاد همگرایی بین مخالفین داخلی حاصل فعالیت های رسانه ای خارج از کشور  است اما،  اشتباهات مدیریتی رسانه های داخلی در ایجاد همگرایی جامعه ضعیف بوده است.

این همایش با حضور برخی علما، فعالان سیاسی، رسانه ای و مدیران اجرایی با محوریت تهدیدات امنیت جمهوری اسلامی در حوزه انتخابات برگزار شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

۳۶ نفر هم در استان داوطلب نخستین میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شدند که از این افراد صلاحیت ۵ نفر تایید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.