گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ ارسلان زارع روز پنجشنبه درهمایش هیات های نظارت گیلان بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رشت اظهار داشت: مردم ایران از ملت‌های پیشرو در مشارکت  سیاسی بین کشورهای آسیایی بوده‌اند، به طوری که با همه‌ استبدادگری قاجارها ، موفق به استقرار مشروطه شدند.

وی  با بیان اینکه انتخابات باشکوه و رقابتی ، نمایش قدرت کشور و نظام است، تصریح کرد:  باور قلبی دارم  که نظام اسلامی ایران بر اراده مردم استوار است و همین اتکا به مردم، زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی شده است

وی با تاکید بر اینکه گیلانی ها  در عرصه مشروطه به شایستگی نقش آفرینی کردند،  افزود: تجربه مشارکت موثر مردم در انتخابات مجلس در تاریخ ایران ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گواه این موضوع است.

استاندار گیلان ادامه داد: مخالفان و معاندان ملت عزتمند ایران و نظام مقتدر جمهوری اسلامی به میزان تأثیر اعتماد عمومی و مشارکت مردم در حاکمیت و نقش آنان در استمرار سربلندی ملت و نظام  به خوبی مطلع هستند و  با برنامه‌ریزی هدفمند ، می کوشند مشارکت در این عرصه کم شود.

وی با بیان اینکه راه حل مواجهه و نا امیدی دشمنان‌ ، حفظ و تقویت وحدت و انسجام داخلی است ، اظهار داشت: می‌بایست زمینه حفظ آرامش و افزایش نشاط سیاسی در جامعه بیشتر فراهم شود تا امید آحاد مردم در برگزاری انتخاباتی سالم و البته در بستری امن بالا رود.

 زارع تصریح کرد: انتخابات باشکوه و رقابتی ، ضمن اینکه یک امر سیاسی و مربوط به تعیین سرنوشت مردم در اداره امور به شمار می‌رود ، نمایش قدرت کشور و نظام در عرصه‌های گوناگون است.

نماینده عالی دولت در گیلان در مسیر اجرای قانون ، حرکت در راه انقلاب و منافع مردم تأکید و تصریح کرد: سلامت ، امنیت ، مشارکت و رقابت چهار رکن مهم در انتخابات است.

وی با اشاره به این که برای تحقق هدف مهم سلامت انتخابات ، هیأت نظارت و ناظران می‌توانند مؤثر باشند اظهار داشت: همکاری و تعامل خوب و مستمر بخش‌های اجرایی و نظارت جهت اجرای قانون با رعایت اصل بی‌طرفی از سوی تمامی دست‌اندرکاران و رفتارهای هیأت‌های اجرایی و نظارت مؤلفه‌ای مهم برای اعتماد عمومی و افزایش مشارکت در انتخابات است.

 استان گیلان با افزون بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ نماینده در خانه ملت است و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.