علی اکبر آرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سقف تهسیلات برای هر واحد مسکونی بستگی به موقعیت آن در شهر  روستا بوده که از ۱۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال برای هر خانوار معلول می باشد.

وی با بیان اینکه در مجموع کل برای احداث این واحدهای مسکونی، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی اداره بهزیستی شیروان کمک صورت گرفته است گفت: مهم ترین دغدغه معلولان این شهرستان نداشتن مسکن و اشتغال است که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این قشر پی گیر حل مشکلات آنان هستیم.

آرام افزود: ساخت مسکن معلولان روستایی و شهری بهزیستی باقوت در دست انجام است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط و کمک خیران، به تعهدات خود در موعد مقرر عمل کنیم.

هم اکنون ۷۶ خانوار سرپرست معلول شهری و روستایی و ۱۲ خانوار دارای حداقل دو معلول شهری و روستایی تحت پوشش بهزیستی شیروان قرار دارند.

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: همچنین در ایام دهه فجر امسال، ۵۸ طرح اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در زمینه دامداری، کابینت سازی، خیاطی، کافی نت و غیره با مجموع کل، ۲۸ میلیارد ریال ایجاد شد.

آرام افزود: در حوزه اشتغال نیز برای بهره مندی افراد زیرپوششی که با توجه به شرایط خاص خود نمی‌توانند از منزل خارج شوند به سمت توسعه مشاغل خانگی پیش می‌رویم.

مجموع معلولان تحت پوشش این نهاد سه هزار و ۷۰۲ نفر است که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، یکهزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.