معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت همچنین ۱۲۹ مورد اعزام ورزشکاران رشته های مختلف را به مسابقات کشوری،  منطقه ای و جهانی داشته ایم.

محمد بروحی یادآور شد: همچنین ۱۴۱ دوره آموزشی مربیگری،  داوری،  کارگاه آموزشی و دانش افزایی برای رشته های مختلف ورزشی برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۹ مجمع انتخاباتی رشته های مختلف ورزشی با حضور روسای فدراسیون ها، گفت: هم اینک ۱۰ رشته ورزشی استان شامل فوتبال، فوتسال، تیراندازی، بدمینتون، کاراته، کشتی، کوراش، دو و میدانی در بخش تیمی در لیگ های برتر کشوری حضور دارند.

وی یادآور شد: همچنین ۹۰ نفر از ورزشکاران استان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و ورزشکاران استان در رشته های جودو، کوراش، سنگنوردی، فوتبال، بوکس به صورت ثابت در تیم ملی حاضر هستند.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی شاخص ترین فعالیت های صورت گرفته در این مدت را شامل عضویت علی اصغر مجرد در در رشته والیبال برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰، شاهین مهردلان در رشته جودو و میثم قشلاقی در رشته بوکس در این مسابقات و میزبانی مسابقات بین المللی کشتی آزاد و فرنگی و المپیاد استعدادهای برتر در دو رشته قایقرانی و سامبو اعلام کرد.

به گفته وی در این مدت بیمه ۲۴ هزار و ۴۴۸ ورزشکار ثبت شده که از این تعداد ۹ هزار و ۵۴۸ نفر زن و ۱۴ هزار و ۸۶۴ نفر مرد هستند.

بر اساس آمارهای موجود این استان افزون بر ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در ۴۹ هیات ورزشی فعال هستند.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی نیز از ۲۸ آبان تا دوم بهمن ماه با حضور ۲۳ کشور دنیا در بجنورد برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.