محمد بروحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از چندین پروژه نیمه تمام که در سال جاری خواهیم داشت این میزان به حدود 63 سانتی متر افزایش می یابد که باز هم از میانگین کشوری بسیار عقب هستیم.
بروحی گفت: این در حالی است که در کنار بهره برداری از پروژه های نیمه تمام استان و بهبود وضعیت سرانه ورزشی پروژه هایی را نیز در سطح کشور به همین منوال خواهیم داشت که باعث افزایش میانگین سرانه ورزشی کشور می شود.
وی افزود: در این میان سرانه ورزشی برخی شهرستان های استان از قبیل فاروج و مانه و سملقان به دلیل جمعیت کمتری که دارند با میانگین کشوری برابری می کند ولی وضعیت در کل استان چندان مطلوب نیست.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: در یک سال و نیم اخیر تا حدودی وضعیت فضاهای ورزشی استان در برخی رشته ها بهتر شده به طوری که هم اینک با راه اندازی دو زمین چمن مصنوعی و یک زمین چمن طبیعی زیرساخت ها در ورزش فوتبال در تمامی شهرستان ها فراهم شده است.
وی افزود: در برخی رشته ها از قبیل ورزش های رزمی نیز در ماه های اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و خانه تخصصی تکواندو تحویل داده شده و خانه ژیمناستیک نیز در دست بهره برداری است.
بروحی گفت: همچنین خانه بوکس نیز در محل سالن شهید صفا راه اندازی شده که همین عوامل باعث شده مشکل کمبود فضا در برخی رشته ها تا حدودی برطرف شود.
وی ابرازامیدواری کرد: با راه اندازی تعدادی از پروژه های نیمه تمام در سال جاری وضعیت ورزش استان و کمبودهای موجود تا حدودی برطرف شود.
در خراسان شمالی 27 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 45 هیات ورزشی فعالیت دارند.
ورزشکاران این استان در رشته های کوراش، جودو، کشتی و سنگنوردی حائز رتبه های برتر کشوری و بین المللی هستند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.