فاطمه هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه به هنگام بازدید از کلینیک بیماران خاص بجنورد اظهار داشت: هم اکنون این کلینیک ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان به بیماران خاص در این کلینیک، افزود: تمامی بیماران خاص می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: در این کلینیک که با کمک خیرین احداث شده همچنین خدمات نظیر فیزیوتراپی، رادیولوژی و آزمایشگاه به بیماران سرطانی ارائه می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به برآوردهای صورت گرفته پیش بینی می شود در مجموع رقمی افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای احداث و تجهیز این مرکز هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه افراد درگیر بیماری های خاص در این استان وضعیت خوبی ندارند، بر تقویت این حوزه با حمایت بیشتر تاکید کرد.
رضا رجب زاده گفت: در حال حاضر احداث یک بیمارستان نیز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در مجاورت این پروژه در حال انجام است که می تواند به تقویت حوزه بهداشتی استان کمک کند.
وی زیربنای این پروژه را چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: تمامی تجهیزات مورد نیاز این مرکز خریداری شده و به محض اتمام ساخت به محل انتقال و نصب می شود.
وی با اشاره به هزینه های بالای درمانی برای بیماران خاص، اظهار داشت: رایگان بودن خدمات در این مرکز باعث می شود مبتلایان به این بیماری ها دیگر دغدغه هزینه های درمانی را نداشته باشند و بیشتر به فکر درمان خود باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این بازدید با اشاره به شناسایی دو هزار و ۵۴۰ بیمار خاص در استان این تعداد را شامل ۳۴ بیمار تالاسمی، ۳۹۰ بیمار ام اس، ۲۴۵ نفر دیالیزی، ۶۶  نفر هموفیلی، ۲۵۰ نفر پیوندی، ۱۵۰۰ نفر سرطانی، ۴۷ نفر اوتیسم، سه نفر اس ام ای و پنج بیمار ای بی اعلام کرد.

دکتر احمد هاشمی با اشاره به ضرورت ساخت این کلینیک برای خدمات دهی بهتر به بیماران خاص افزود: با توجه به توقف پروژه از دو سال قبل نیاز است حمایت های بیشتری از آن صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی که استانی محروم است باید اعتبارات و آورده های خارج از استان در آن بیشتر از سایر استان ها باشد.

نشست با استاندار خراسان شمالی و شرکت در مجمع انتخاباتی هیات ورزشی بیماران خاص از دیگر برنامه های فاطمه هاشمی رفسنجانی در سفر به این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.