مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سطح کشتزارهای این استان یکهزار و ۷۰۰ هکتار با کارخانه قند شیروان قرا داد داشته اند که تاکنون ۶۰ هزار تن نیز محصول تحویل داده اند.

محمدنقی کاظمیان، عملکرد چغندرقند در این استان را ۴۵ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: پارسال ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت چغندرقند رفته بود که افزون بر ۱۲۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت شده بود.

وی علت کاهش سطح زیر کشت این محصول در استان را کمبود منابع آبی دانست.

وی بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند استان را مربوط به شهرستان شیروان ذکر کرد و گفت: برداشت محصول چغندرقند در خراسان شمالی از اواخر مهرماه آغاز شد.

کاظمیان اظهار داشت: علاوه بر تحویل چغندرکاران  استان به کارخانه قند شیروان به سایر کارخانه های همجوار نیز از جمله خراسان رضوی حمل می شود.

وی اظهار داشت: استان خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت چغندرقند رتبه ۹ و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد کشت چغندرقند،  ۱.۵۱ درصد تولید این محصول را دارد.

 پارسال در مجموع ۱۷۱ هزار تن محصول از چغندرکاران استان تحویل کارخانه قند شیروان  شده بود که از این میزان ۹۰ هزار تن متعلق به استان خراسان شمالی بود.

کارخانه قند شیروان به عنوان قدیمی ترین کارخانه قند شمال شرق کشور محسوب می شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که در ۸۲ هزار بهره بردار در این بخش فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.