داریوش باقرجوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ابتدای طرح سهمیه بندی بنزین، دریافت و تخصیص سوخت یارانه ای برای ناوگان عمومی سواری، در نظر گرفته نشده بود اما بلافاصله، اقدامات لازم در خصوص انجام شد.

وی تصریح کرد: طرح سهمیه بندی بنزین از ۲۴ آبان آغاز شد، از اول آذرماه، کارت سوخت هر سواری پلاک عمومی، ۷۵۰ لیتر شارژ شد و همچنین ۶ روز هم از طلب بنزینی این رانندگان در آبان ماه، تخصیص یافت، علاوه بر آن،  در دی ماه هم ۷۵۰ لیتر بنزین برای این ناوگان تخصیص داده می شود.  

وی گفت: از اول بهمن ماه، تخصیص سوخت یارانه ای برای ناوگان سواری عمومی، بر اساس پیمایش و جابه جایی مسافر است و اگر راننده وسیله نقلیه سواری پلاک عمومی، متقاضی دریافت سوخت یارانه ای باشد باید صورت وضعیت ارائه دهد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توضیح داد: این بدان معنا است که راننده باید الزاما مسافر جاده جابه جا کرده باشد و صورت وضعیت برخط آن از طرف شرکت های حمل و نقل ارائه شود.

باقرجوان گفت: رانندگان و دارندگان ناوگان پلاک عمومی، از اکنون صورت وضعیت آذر و دیماه خود را تهیه و در صورت نقص در مدارک، آن را کامل کنند.

وی افزود: بررسی ها از تردد ناوگان مزبور در داخل شهر و یا ترددهای یک سر خالی انجام و موارد رصد می شود، بنابراین این خودروها حتما باید صورت وضعیت دریافت شود تا مشمول دریافت سوخت یارانه ای شوند.

وی اظهار داشت: در این زمینه، سامانه ای راه اندازی شده است که اخیرا به اطلاع استان ها رسیده و رانندگان ناوگان سواری عمومی، باید در آن ثبت نام و مشخصات خود و ناوگان را وارد کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ممکن است در آینده، از ابزار دیگری استفاده کنیم تا موارد را دقیق رصد کنیم تا نظارت بر کرایه ها انجام شود و رانندگان ناوگان هم سوخت مناسب دریافت کنند.  

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پیش از این در شناسایی رانندگان واقعی برای اختصاص سهمیه لاستیک و بیمه تکمیلی از سامانه پیمایش استفاده کرده بود و اکنون قرار است در بخش سهمیه بندی بنزین هم از این روش استفاده کند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.