علی رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گلایه از آنچه بی‌توجهی مسوولان این شهرستان به هنر خوشنویسی خواند، اظهار داشت: در گام دیگر برای جا انداختن خط ملی، حتی ادارات می توانند مکاتبات اداری و نامه نگاری های خود را با استفاده از نرم افزار نستعلیق صورت دهند.

وی گفت: اسناد معتبر و با ارزش در گذشته با خط نستعلیق نوشته می شد، اما امروزه به دلیل بی توجهی به این هنر و به بهانه شتاب در کار با خطوط دیگر نوشته می شود در صورتی که با نرم افزار نستعلیق به راحتی می توان کارها را با همان سرعت انجام داد.

رحیمی با بیان اینکه دیگران نسبت به خط ما نگاه ویژه دارند و انتظار می رود که ما خود نیز حساسیت و تلاش بیشتری برای حفظ و گسترش آن داشته باشیم، افزود: باید به ویژه برای دانش آموزان، نوجوانان و جوانان برنامه های انگیزشی متنوعی داشته باشیم تا در آنان گرایش بیشتری نسبت به این هنر اسلامی ایجاد شود.

دبیر جشنواره خط تحریری خراسان شمالی گفت: یکی از برنامه هایی که در صدد اجرای آن هستیم برگزاری جشنواره و نمایشگاه خط تحریری است و برپایی دوره های آموزش خط در طول سال است که از کلاس های حضوری گرفته تا ارائه بسته های آموزش خوشنویسی در منزل، می تواند راهی برای ترویج دامنه خط زیبای نستعلیق به عنوان عروس خطوط فارسی شود.

رحیمی افزود: دستگاه های فرهنگی باید به گونه‌ای عمل کنند که خط نستعلیق به عنوان خط ملی ایرانی جایگاه شایسته خود را بازیابد چرا که بسیاری از کاربردهای روزمره و تبلیغات محیطی ناآگاهانه امروز از خط ملی فاصله گرفته است.

شهرستان شیروان در پایان آذرماه، میزبان دومین جشنواره خط تحریری نستعلیق استان خراسان شمالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.