محمد اربابی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سهم امسال استان برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، ۶۰ میلیارد ریال است که ۳۰ میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون و مابقی با عاملیت بانک رفاه به متقاضیان پرداخت می شود.  

وی اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی، ارزان قیمت است و تلاش داریم تا گامی برای توسعه اشتغال و حل مشکل بیکاری برداشته شود.  

وی افزود: امسال ۵۴۲ مجوز برای اجرای مشاغل خانگی، از سوی دستگاه های اجرایی مختلف صادر شده است که جهاد کشاورزی با ۲۲۲ طرح و سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۱۶۲ طرح بیشترین مجوزهای صادر شده را به خود اختصاص داده اند.  

اربابی با اشاره به اینکه امسال سهم اعتبارات تسهیلاتی مشاغل خانگی استان نسبت به پارسال کاهش یافته است گفت: در سال گذشته ۹۷ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به مجریان این طرح ها در استان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا اعتبارات مشاغل خانگی به صورت کامل، جذب شود افزود: مشاغل خانگی، مشاغلی است که بیشتر در منازل  و محل سکونت و زندگی فرد اجرا می شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: اعتبارات مشاغل خانگی در بیش از ۳۰۰ رشته پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی بالا است اما وجود اشتغال ناقص سبب شده تا با وجود اشتغال، درآمد کسب شده کفایت معیشت را نداشته و سرانه درآمد خانوارها در این استان پایین باشد.  

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.