مهدی احمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جایگاه خراسان شمالی را در اجرای این طرح مناسب دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در دستگاه ها، نداشتن سابقه کاری و ناآشنایی با فضای کار است که برای جبران این نقیصه طرح کارورزی در استان اجرا شد.

وی ابلاغ دیرهنگام اعتبار طرح کاروزی را موجب ضعف در جذب افراد عنوان کرد و گفت: هر کارگاه می تواند به ازای هر ۲ نفر کارگر بیمه شده، یک کارورز به کار بگیرد و کارورزان به مدت ۶ ماه در کارگاه ها مشغول به کار شده و حقوق خود را از دولت دریافت می کنند.

احمدزاده با اشاره به اینکه کارورزان زیر پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار دارند، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح کارورزی، زمینه های تحقق اهداف استان فراهم شود.
دبیر شورای هماهنگی مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بعضا کارجویان، علیرغم بی‌بهرگی از تجربه و تخصص، به دنبال کارهای راحت و آسان هستند که همین امر ایجاد مشکل می کند.

به گزارش ایرنا نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است، به طوری که در این استان ۱۵.۷ درصد از دانش آموختگان دانشگاهی بیکار هستند و حال آنکه میانگین کشوری این شاخص ۱۸.۳ درصد است.

در خراسان شمالی بیش از ۱۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر دانش‌آموخته دانشگاهی وجود دارد که برخی از آنها هم اکنون در حال تحصیل هستند، ۴۰ درصد از آنان غیرفعال بوده و انگیزه و تمایلی برای کار ندارند.  

احمدزاده با اشاره به طرح کار در محیط واقعی گفت: این طرح، همان طرح استاد شاگردی گذشته است و در آن، فرد با حضور در کارگاه مهارتی را فرا می گیرد.
وی با بیان اینکه افراد بالای ۱۵ سال می توانند در این طرح شرکت کنند، تصریح کرد: در این طرح افراد کار را در محیط واقعی یاد می گیرند البته، رابطه کارگری و کارفرمایی وجود ندارد و مهارت آموز زیر پوشش بیمه مسئولیت مدنی است.
به گفته وی در بسیاری از موارد افراد، مهارتی را آموخته و خود کارآفرین شده اند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.