ولی الله حیاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز هشت نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، شیروان و اسفراین ثبت‌نام کردند.

وی افزود: تاکنون ۱۵ نفر مرد و هفت نفر زن در حوزه انتخابیه بجنورد، هفت نفر مرد در اسفراین و سه نفر مرد و یک نفر زن در حوزه انتخابیه شیروان ثبت نام کرده اند.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد: در مجموع هشت زن و ۲۵ مرد در این دوره از انتخابات نام‌نویسی کرده اند.

حیاتی گفت: از میان این داوطلبان ۴ نفر دارای مدرک دکتری، ۲۴ نفر کارشناسی ارشد، دو نفر حوزوی و ۳ نفر نیز معادل فوق لیسانس هستند.

وی اظهار داشت: هشت نفر از داوطلبان در سنین ۳۰ تا ۳۵، چهار نفر ۳۶ تا ۴۰، ۶ نفر ۴۱ تا ۴۵، هفت نفر۴۶ تا ۵۰، چهار نفر ۵۱ تا ۵۵، دو نفر ۵۶ تا ۶۰ و دو نفر نیز در سنین ۶۱ تا ۶۵ هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با نام‌نویسی هر داوطلب، استعلام به صورت برخط (آنلاین) به مراکز چهارگانه ارسال شده و نتیجه آن نیز در ۲۴ ساعت به اطلاع افراد خواهد رسید.

کار نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دهم آذرماه در کشور آغاز شد که این روند تا ۱۶ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

نام‌نویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان خراسان شمالی از ۱۵ آذر آغاز می شود که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.