رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از تایید صلاحیت و انتخاب افراد مورد نظر توسط هیات های نظارت، فعالیت هیات های اجرایی در فرمانداری ها آغاز می شود.

ولی الله حیاتی افزود: ۸ تن از افراد معرفی شده به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر نیز به عنوان معتمد علی البدل، برای عضویت در هیات های اجرایی انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: همچنین سه عضو اداری نیز شامل دادستان، رییس اداره ثبت احوال و فرماندار به عضویت هیات اجرایی درمی آیند که فرمانداران ریاست این هیات ها را عهده‌دار هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ هیات اجرایی در استان تشکیل شده، افزود: در مجموع در سطح استان ۲۰۹ نفر در هیات های اجرایی انتخابات عصویت خواهند داشت.

حیاتی گفت: همزمان با نامنویسی هر داوطلب، استعلام وی به صورت برخط (آنلاین) به مراکز چهارگانه ارسال شده و نتیجه آن نیز در ۲۴ ساعت به اطلاع داوطلب می رسد.

کار نامنویسی از داوطلبان نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز -یکشنبه - در کشور آغاز شده که این روند تا ۱۶ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

حیاتی از افرادی که تمایل به ثبت نام و نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس و یا پنجمین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از این استان را دارند خواست تا ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا گرفتار اختلال احتمالی سامانه ثبت نام در روزهای پایانی مهلت قانونی نشوند.

 نامنویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان نیز از ۱۵ آذر آغاز می شود که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.