حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به حوادث ۲ هفته گذشته کشور و آشوب ها و اغتشاشات پس از اصلاح قیمت بنزین، اظهار داشت: دشمن برای این حوادث سرمایه گذاری کلانی کرده بود و بر این باورم که در ۴۸ ساعتی که آشوبگران دست به اغتشاش زدند به اندازه ۸ ماه فتنه سال ۸۸ به کشور صدمه و ضربه زدند.

وی با بیان اینکه فتنه گران، حتی از سوزاندن مساجد و قرآن ها هم ابا نداشتند، گفت: این ها دست پرورده آدم کشان بین المللی بودند و سال ها نقشه کشیده بودند که به کشور صدمه بزنند و کشور را ناامن کنند اما این تهدید با هنر بسیج نیروهای نظامی و انتظامی و مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری به فرصت تبدیل شد.  

وی افزود: این فتنه از بین رفت و این تهدید به فرصتی تاریخی بدل شد تا ملت ایران بار دیگر بیعت خود را با ولایت تحکیم کند و سرمایه حضور مردم را که بزرگترین سرمایه است دیدیم و باید قدر آن را بدانیم.

خطیب جمعه بجنورد با بیان اینکه مردم می دانند در کشور چه می گذرد و عاقل، فداکار و درصحنه هستند، خاطرنشان کرد: مردم ما فتنه سوزی کردند و این حماسه فصل دیگری را در انقلاب اسلامی رقم زد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون نظام اسلامی با فتنه های مختلفی مواجه شده است، اظهار داشت: جنگ، ترور بزرگان انقلاب و فتنه منافقان، فتنه کوی دانشگاه و پس از انتخابات ۸۸، فتنه هایی بود که مدیریت شد اما آیندگان بدانند دشمنان دست بردار نیستند و هنوز هم برای ما فتنه ها دارند.

وی با بیان ایکه ۴۰ سال از انقلاب را با مدیریت مدبرانه رهبری پشت سرگذاشته ایم، اظهار کرد: از همه فتنه ها با مدیریت رهبری عبور کردیم و اکنون نیز در آستانه یک آزمون هستیم که انتخابات امسال است.

حجت الاسلام یعقوبی به همزمانی آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات و سالروز شهادت آیت الله مدارس اشاره کرد و گفت: مدرس نمادی از یک نماینده ظلم ستیز، حق گو و مسلمان است، نماینده ایده ای که ویژگی هایی مانند دین شناسی و دینداری داشت و بنده پول، مقام و عنوان نشد و همیشه به استقلال کشور می اندیشید و وابستگی را ننگ می دانست.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به مسوولان، نمایندگان و نامزدهای احتمالی انتخابات گفت: ۲ چیز شما را بیچاره می کند ترس و طمع که در مدرس این دو آفت نبود.

وی به آنهایی که می خواهند نامزد مجلس شوند، گفت: مراقب باشید که با تخریب دیگران به جایی نمی رسید و اگر تحمل انتقاد دارید وارد میدان شوید.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه آنهایی که با نردبان تخریب می خواهند بالا بروند به جایی نمی رسند، اظهار داشت: بدانید که در مرتع آبروی دیگران چریدن کار خوبی نیست و نباید شور مقام مستتان کند.

وی اظهار داشت: آنهایی که زودتر از موعد وارد عرصه تبلیغ و تخریب شده اند بدانند که بزرگ شدن با هر قیمتی درست نیست و تکیه گاه محکمی نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: در تصمیم گیری های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه، که مردم در آن دخیل هستند باید با تامل وارد شد و از شتابزدگی پرهیز کرد زیرا پیامدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.