مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۸۴ هزار و ۲۲۱ خانوار در این استان معادل بیش از ۷۲۱ هزار نفر، هر ماه یارانه نقدی دریافت می کنند که از این تعداد، ۲۲۵ هزار و ۱۱۴ خانوار مشمول دریافت یارانه بنزین شده اند.

حسن نوری اظهار داشت: ۷۹.۲ درصد از مجموع خانوارهای یارانه بگیر این استان مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت شده اند که این رقم، بالاتر از میانگین کشوری است. 

وی افزود: افرادی که مشمول دریافت یارانه بنزین نشده و خود را مشمول می دانند می توانند با شماره گیری کد دستوری #۶۳۶۹* اعلام نیاز کنند.

وی گفت: شماره گیری این کد دستوری باید با شماره تلفن همراه که به نام سرپرست خانوار است، انجام شود و در صورتی که این فرد، مشمول دریافت بسته کمک معیشتی باشد، در ۲۴ ساعت کد رهگیری، ارسال و ثبت نام در سامانه مربوط، قابل انجام خواهد بود.

نوری خاطرنشان کرد: در صورتی که خانوار جامانده از بسته کمک معیشتی، در روند اعتراض، مشمول قلمداد شود، یارانه بنزین برایش محفوظ بوده و همزمان با نوبت دوم، به صورت یکجا دریافت می کند. 

وی در باره نحوه اعتراض حذف یارانه افزود: افرادی که امسال، جزو حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی قرار گرفته اند می توانند اعتراض خود را در سامانه یارانه ۱۰ به آدرس yaraneh۱۰.mcls.gov.ir  ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افرادی که در سال های پیش، جزو حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی قرار گرفته اند می توانند از ابتدای دی ماه امسال، برای ثبت نام در سامانه مربوط اقدام کنند. 

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی بالا است، اشتغال ناقص در این استان یک چالش به شمار می رود که سبب شده سرانه درآمدی خانوارها، پایین باشد.  

خراسان شمالی، تابستان امسال، در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی، در جایگاه دوم استان‌های کشور قرار گرفت و البته این رقم نسبت به بهار سال جاری نیز بهبود یافته بود.

با اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت، منبع درآمدی برای دولت به وجود آمده که این رقم بین ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده و تصمیم بر این است که درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین بین ۱۸ میلیون خانوار، شامل ۶۰ میلیون نفر تقسیم ‌شود تا از این طریق اقشار ضعیف و آسیب‌دیده حمایت شوند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی از نظر سرانه درآمدی در ردیف محروم ترین استان های کشور قرار دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.