حسن رضا میربلوکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران طرح های مزبور را شامل گازرسانی به 18 روستا و 11 واحد عمده صنعتی عنوان کرد.
وی افزود: طرح های روستایی شامل 9 طرح در فاروج، 2 طرح در بجنورد، سه طرح در شیروان و چهار طرح در راز و جرگلان است که برای اجرای آن 80 میلیارد و 413 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها یکهزار و 825 خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند، اظهار داشت: برای بهره مندی روستاییان یکهزار و 358 انشعاب در این روستاها نصب شده است.
میربلوکی از شرکت فولاد آلیاژی کیمیای صبا و کارخانه گچ ماهان اسفراین، نیروگاه 4 مگاواتی و کارخانه آسفالت آشخانه، کارخانه آسفالت راز و جرگلان، مرغداری ناطقی، خوراک دام بهادری، خوراک دام بهدام و اردوگاه شهید چمران در بجنورد، مرغداری صادق پور شیروان و شرکت بلند آشیان شرق در پیش قلعه به عنوان واحدهای صنعتی گازرسانی شده نام برد.
وی اظهار داشت: برای گازرسانی به این واحدها 19 میلیارد و 195 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

* ضریب گاز روستایی استان 17.5 درصد بالاتر از کشور
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، ضریب نفوذ گاز روستایی این استان را 98.5 درصد عنوان و اظهار کرد: این ضریب در کشور 81 درصد است که استان ما 17.5 درصد از آن جلوتر است.
وی اظهار داشت: در ابتدای تشکیل دولت دوازدهم این شاخص 81درصد، دولت یازدهم 49 درصد و در ابتدای تشکیل استان در سال 83 تنها 15 درصد بوده است.
میربلوکی افزود: هم اکنون 737 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و تنها 11 روستای بالای 20 خانوار بدون گاز باقی مانده که این روستاها نیز مشکلاتی از قبیل در محدوه قرار گرفتن خط انتقال و رانشی بودن دارند.

* ضریب نفوذ گاز شهری استان 3 درصد از کشور پیشتر است
وی ضریب نفوذ گاز شهری استان را 100 درصد دانست و گفت: ضریب نفوذ گاز شهری در کشور 97 درصد است.
وی اظهار داشت: سبد انرژی این استان شامل گاز 82 درصد، برق چهار درصد، بنزین پنج درصد و سایر فراورده های نفتی 9 درصد است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه این شرکت در استفاده از انرژی خورشیدی پیشرو است، گفت: شرکت در قالب طرح پژوهشی، نسبت به استفاده و اجرای سامانه فتوولتائیک در ساختمان ستاد، ایستگاه تقلیل فشار گاز روستای دهگا و ایستگاه تقلیل فشار گاز وردی روستای بام اقدام کرده است.
میربلوکی افزود: برای تامین حداقل 20 درصد برق مصرفی ساختمان های دولتی از انرژی تجدیدپذیر، شرکت گاز استان برای هفت ساختمان اداری خود را به پنل خورشیدی مجهز کرده است. وی گفت: توان مصرفی این هفت ساختمان اداری، 23 کیلو وات و ظرفیت نیروگاه خورشیدی پیش بینی شده 21 کیلو وات است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها ساکن هستند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.