عبدالهاشم حسن نیا روز سه شنبه در جمع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: در بارنگی های بهار امسال، بخشی از جاده های روستایی و محورهای فرعی استان دچار خسارت شد و در این زمینه، در نشست هایی که برگزار شد، تلاش به عمل آمده است تا منابع مورد نیاز برای بازسازی این محورها تامین شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، در باره تدابیر این سازمان برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای در زمستان اظهار داشت: برنامه ریزی برای تامین آمادگی راهداران و خدمات رسانی به مسافران زمستان انجام شده است.  

وی بر لزوم توسعه بزرگراه های این  استان تاکید و تصریح کرد: با توجه به جایگاه و موقعیت خراسان شمالی، نیاز است تا شبکه بزرگ‌راهی در این استان توسعه یابد.

حسن نیا  اظهار داشت: خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان عبور می کنند علاوه بر آن، این منطقه به لحاظ حمل و نقل بار هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان این که ارتقای ایمنی تردد در جاده ها و نیز توسعه شبکه راه های این استان دارای اهمیت است، تاکید کرد: در این استان، نیاز است تا توسعه شبکه بزرگ‌راهی و ارتقای کیفیت راه ها، مورد توجه باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با ارتقای کیفیت جاده ها، ایمنی ترددها هم بهتر شود.

 سیلاب اواخر سال گذشته و بهار امسال، ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به راه های در دست ساخت این استان خسارت وارد کرده است.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگ‌راه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.