انور رئیسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رودخانه فصلی کاجو در طول یک هفته اخیر طغیان کرده و سیلاب اجازه دسترسی به حدود ۴۰ روستا را نمی دهد و خدمات رسانی را با مشکل رو به رو کرده است.

بخشدار ساربوک افزود: بارندگی های یک هفته گذشته و حجم بالای سیلاب در رودخانه خطر جدی برای جان مادران باردار ایجاد کرده اما برای جابجایی مردم و بیماران از عرض رودخانه پرآب از لودر، تراکتور و ماشین آلات سنگین استفاده می شود.

وی بیان کرد: این مادر باردار پس از عبور از بستر رودخانه، با آمبولانس به بیمارستان نیکشهر منتقل شد و نوزاد خود را با سلامت به دنیا آورد. 

۹ هزار نفر در بخش ساربوک در محاصره سیل هستند

بخشدار ساربوک ادامه داد: براثر طغیان رودخانه کاجو در دهستان حمیری راه ارتباطی ۱۲ روستا با جمعیتی حدود  ۹ هزار نفر از یک هفته گذشته تاکنون بسته شده است. 

رئیسی افزود: با ساخت پل بر دهانه این رودخانه مشکل راه ارتباطی مردم روستاهای دهستان حمیری بر طرف خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس برآورد و مطالعات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان این پل با ۱۲ دهانه ۲۰ متری حدود ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بخشدار ساربوک بر آسفالت جاده‌های خاکی روستایی، ساخت راه چندوکان به پیرسهراب تاکید کرد و افزود: توجه به راه‌ها موجب سهولت در حمل و نقل کالا و مسافر می‌شود.

به گزارش ایرنا قصرقند با جمعیت ۶۱ هزار نفر در حدود ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.