مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نوپا بودن بحث گلخانه ها و وجود مجتمع آموزش عالی کشاورزی در شیروان، زون گلخانه ای شهرک صنعتی این شهرستان نیز برای واگذاری به متقاضیان فعالیت در این حوزه آماده سازی شده است.

سیاوش وحدت با اشاره به برگزاری نشست هایی با مدیران ارشد شیروان برای بهره برداری از این زون، اظهار داشت: با هماهنگی فرمانداری قرار شد دانش‌آموختگان رشته کشاورزی این شهرستان که متقاضی ایجاد گلخانه هستند توسط فرمانداری به شرکت شهرک های صنعتی معرفی شوند تا زمین های آماده شده به آنان واگذار شود.

وی افزود: هم اکنون ۴۰ قطعه زمین صنعتی با مساحت های هزار تا هزار و ۲۰۰ متر، برای ایجاد گلخانه در شهرک صنعتی شیروان آماده واگذاری است که شمار این قطعات تا ۱۰۰ قطعه نیز قابل توسعه است.

وی با بیان اینکه این قطعات از نظر امکانات زیرساختی کاملا تکمیل شده اند، گفت: با توجه به آماده بودن شرایط اگر بر اساس زمان بندی مندرج در قراردادها، کار ساخت و بهره بردای آغاز نشود و هدف افراد فقط خرید زمین باشد، اراضی از آنان بازپس گرفته می شود.

وی افزود: با بهره برداری از هر یک از گلخانه ها،  دست کم برای ۳ نفر اشتغال ایجاد می شود.

خراسان شمالی ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.  

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد و مجتمع آموزش عالی کشاورزی این شهرستان، از قدیمی ترین مراکز آموزش عالی در خراسان شمالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.