به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در جریان سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج اظهار داشت: سطح گلخانه های کشور از ۷ هزار هکتار در زمان قبل از دولت فعلی به ۱۵ هزار هکتار، تا پایان سال ۹۷ افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته سه هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور افزوده شد به طوری که در طول یک سال نزدیک به ۲۵ درصد مجموع گلخانه های کشور ایجاد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هنوز نسبت به کشور هایی که در زمینه توسعه گلخانه پیشرو هستند، عقب ماندگی داریم ابراز داشت: باید شتاب کاری در این حوزه بیشتر شود.

وی بیان کرد: برای سال جاری ایجاد ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح گلخانه ای در کشور هدف گذاری شده است و تا پایان سال سطح گلخانه های کشور به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: صدور مجوز های لازم برای کارآفرینان بخش کشاورزی پیشرفت مطلوبی داشته و کاغذبازی های اداری کاهش یافتهاست و تلاش بر این است موانع تولید رفع و زمینه اشتغال پایدار در این بخش فراهم شود.

حجتی گفت: بارایزنی های انجام شده با دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی و رئیس برنامه و بودجه نگرانی های موجود از بابت محدودیت منابع تسهیلاتی بخش کشاورزی مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: بازار های خوبی برای محصولات گلخانه ای ایران در شمال و جنوب کشورمان وجود دارد علاوه بر آن نیز در کشور هایی همچون روسیه و سایر کشورهای اوراسیا که دوره سرما و یخبندان طولانی دارند، محصولات گلخانه ای ایران می تواند تقاضای بسیاری از کشور ها را پاسخگو باشد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وضعیت توسعه گلخانه ها در کهگیلویه و بویراحمد، رضایت بخش است اما باید با قوت بیشتری این مهم پیگیری شود.

وی در حاشیه افتتاح نخستین واحد کشت بافت نهال های ثمرده باغی در کهگیلویه وبویراحمد، تصریح کرد: امروز شاهد بودیم که جوانان تحصیلکرده بومی با پشتکار خود و حمایت های مسئولان استانی توانستند این مجموعه را راه اندازی کنند.

حجتی عنوان کرد: این جوانان با توجه به توانمندی و تخصصی که دارا هستند، نخستین واحد کشت بافت نهال های ثمرده باغی در کهگیلویه وبویراحمد را ایجاد کردند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: نیاز است همه حمایت کنیم تا در آینده نزدیک شاهد اولین کشت بافت نهال های ثمرده باغی در کهگیلویه و بویراحمد باشیم و نگرانی های موجود در بحث نبود نهال در این استان به طور کامل رفع شود.

کهگیلویه و بویراحمد ۹۱ گلخانه دارد که سالانه هفت هزار تن محصول شامل گل های زینتی، سبزی و صیفی تولید می کنند.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین نیازهای ضروری بازار استان‌های جنوبی کشور دارد.
سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.