علی بیگ‌زاده روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اسفراین اظهار داشت: جامعه زنان از شایستگی های بالایی برخوردار است و امید است با تحقق این هدفگذاری برنامه،  این قشر توانمند، امکان و زمینه بیشتری برای ایفای نقش و انجام وظایف خود در جامعه پیدا کنند.

وی در خصوص پست های بلاتصدی دستگاه های اجرایی نیز گفت: با توجه به اینکه سهمیه استخدامی سازمان ها ملی و به وزارتخانه های مربوط واگذار شده،  مدیران باید از طریق مرکز این سهمیه استخدامی را پیگیری و جذب کنند.
بیگ زاده با اشاره به اقدامات استاندار خراسان شمالی در مسیر توسعه این استان، گفت: در مدت مسئولیت استاندار، هزار و ۲۰۰ مورد حضور مقامات کشوری در استان و یا دیدار استاندار با آنان صورت گرفته است که آمار قابل ملاحظه ای است و برای استان نتایج و مصوبات مطلوبی در پی داشته است.
وی توافق جدید با بنیاد برکت برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در استان و طرح توسعه همگام هشت گام گنجینه فرهنگ را از دیگر برنامه های توسعه ای استان دانست که توسط استاندار خراسان شمالی به نتیجه رسیده است.

بیگزاده با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران باید با حفظ بی طرفی کامل، شرایط را برای حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم کنند و هیچ مدیری حق ورود به تبلیغات انتخاباتی را ندارد.  
وی گفت: گذار از رقابت به مشارکت از وظایف مدیران است و بستر این مشارکت باید در همه زمینه ها برای مردم فراهم شود.  

مردم از معدن آلبلاغ حفاظت کنند  
فرماندار اسفراین نیز در این نشست با اشاره به چهارمین حادثه ریزش معدن آلبلاغ اسفراین در روزهای اخیر و مرگ سومین قربانی در این منطقه گفت: نیازمند همکاری و همراهی مردم در حفاظت از این منطقه، به عنوان یک سرمایه ملی هستیم تا دیگر شاهد حوادث ناگواری از این دست در این معدن نباشیم.  

طاهر رستمی افزود: از مردم تقاضا داریم با مجموعه دولت همکاری کنند تا کار مطالعه و اکتشاف اولیه این منطقه معدنی انجام شود تا بتوان برای برداشت قانونی از این معدن به تصمیمی برسیم که به نفع مردم و شهرستان باشد.

وی اظهار داشت: برای ساماندهی و تعیین تکلیف معدن آلبلاغ پیگیریها در سطح ملی انجام شده و مجوز ماده ۳۲ برای مطالعات و اکتشاف اولیه توسط ایمیدرو صادر شده و این سازمان برای حفاظت از این منطقه نیز قول همکاری داده است.

نماینده عالی دولت در اسفراین در عین حال با تاکید بر برخورد جدی با سودجویان و برداشت کنندگان غیرمجاز از این منطقه معدنی افزود: برداشت های غیرمجاز از این معدن، امنیت مردم را به خطر می اندازد.

به گزارش ایرنا معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعاتی سخت گذر به همین نام و در محدوده پارک ملی ساریگل در شمال شرق اسفراین قرار دارد.

برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی، از ابتدای امسال با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد که با ورود شورای تامین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد ولی به تدریج و پس از گذشت چند ماه، با حضور مجدد برخی افراد محلی و غیرمحلی، برداشت غیرمجاز از این معدن مجددا فزونی گرفت.

استفاده از شیوه های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت غیرمجاز سنگ سرب و روی از معدن آلبلاغ اسفراین، تاکنون منجر به وقوع ۴ حادثه ریزش کوه و مرگ ۳ نفر و مصدومیت چند نفر دیگر در این منطقه شده بود.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکنون در ثبت آن ناکام بماند ولی به‌تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدور صادر کرده است.

در پایان نشست شورای اداری اسفراین، وحید علیزاده به عنوان بخشدار بخش مرکزی و محمدعلی تاجی به عنوان معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار اسفراین معرفی شدند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوبی شرقی اسفراین قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.