مصطفی سیامکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزانٰ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای اجرای عملیات گابیون بندی و خشکه چین به حجم هزار و ۵۰۰ مترمربع  هزینه می شود.

وی گفت: همچنین ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری سنگ و ملات به حجم ۵۰۰ متر مربع سنگ و  همچنین سه هزار و ۵۰۰ مترمربع  در حوضه های سرچشمهٰ، زوٰ، اسطرخیٰ، نامانلوٰ، کوسه و رشوانلو هزینه می شود.

سیامکی افزود: اقدامات آبخیزداری که در بالادست حوضه‌های آبخیز انجام می‌شود شرایطی را فراهم می‌کند که علاوه بر جلوگیری از وقوع سیلاب و کاهش فرسایش خاک موجب بهبود شاخص‌های پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

این شهرستان دارای دو حوضه آبخیز شامل اترک با مساحت ۳۷۰ هزار هکتار و حوضه آبخیز مرزی گلیل وسرانی با مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار است.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.