به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: متولیان امر تربیت و آموزش، وظیفه سنگین بر عهده دارند و باید تلاش شود تا نسل جوان و دانش آموز را با نسل انقلابی آشنا کنیم.

وی افزود: دانش آموزان باید با دلاورمردی ها آشنا شوند و نسل جدید باید به نسل شهدا وصل شود، به ارزش هایی که در آن نوجوانی در برابر تانک قرار گرفت تا از بین برود اما دین زنده و سرافراز بماند.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: این همان فرهنگ امام حسین(ع) است که روزی نوجوان ۱۳ ساله و امروز شهید حججی ها در برابر زود می ایستند و فردا هم، نوجوانان ما باید با فرهنگ بسیج و بسیجی آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری پیاده روی میلیونی در اربعین حسینی(ع) گفت: امسال حدود چهار میلیون نفر در راهپیمایی شرکت کردند و این مراسم در این سال ها با شکوه بیشتری برگزار می شود، خیلی ها موکب داری کردند و در مسیر از زائران پذیرایی کردند و این سال ها پیاده روی برای حضور در مشهد مقدس و شرکت در مراسم آخر ماه صفر، مورد استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام نوری افزود: این شوق، نشان از حرمت به اهل بیت(ع) است و این ارزش ها، ملت را در برابر نظام زیاده خواه دشمن بیمه خواهد کرد، روحیه مبارزه و ساده زیستی را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه الگو شدن پیامبر(ص) و امام حسین و ائمه(ع) موجب فخر این ملت است گفت: مردم ما دست از دامن اهل بیت(ع) برنمی دارند، ما همه موفقیت ها در جنگ هشت ساله و در دفاع از حرم در سوریه و عراق را به پشتوانه اهل بیت(ع) داریم و با عاشورا و کربلا توانستیم در برابر آن مقاومت کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بیمه سلامت گفت: در دین اسلام هم توجه به حفظ سلامت تکلیف است و خوشبختانه در نظام اسلامی هم خدمات زیادی در این باره نصیب مردم شده است.

امام جمعه موقت بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۷۰ دصد از مردم استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۹۰ درصد، به صورت رایگان بیمه شده اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تصویب لایحه کاپیتولاسیون گفت: این لایحه ننگین به معنای مصونیت قضایی کارمندان و مردان آمریکا در ایران بود که امام در برابر آن ایستاد.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: آمریکا در ۱۱۰ سال اخیر به ۴۷ کشور حمله و یا در آن کودتا ایجاد کرده است و در تقابل مستمر با  دنیا و ایران است و از زمان پیروزی انقلاب تا کنون هم هیچ وقت از دشمنی کوتاه نیامده است.

وی افزود: سه چهار کشور دنیا در تقابل مستمر با ایران هستند اما ایران همواره خواستار تعامل بوده و در برجام هم بر تعهدات عمل کرد اما شاهد عهد شکنی بودیم.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: ما با عاشورا می توانیم در برابر دنیا بایستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.