حسن نوری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با استفاده از این میزان تسهیلات، برای هفت هزار و ۶۹۴ نفر شغل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار به چهار هزار و ۹۹۵ طرح پرداخت شده است  اظهار داشت: اکنون قرار داد اجرای ۱۳۰ طرح منعقد شده و مصوب نزد بانک، پشت نوبت دریافت تسهیلات روستایی و عشایری است که البته در این زمینه، خراسان شمالی کمترین آمار پشت نوبتی را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: هم اکنون، ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات، پشت نوبت دریافت است.

نوری افزود: سهم استان از اعتبار سه هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال است که ۹۷ درصد جذب شده است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه طرح های روستایی و عشایر استان در حال ارزیابی است اظهار داشت: اعتبار جدید برای پرداخت تسهیلات به این طرح ها تزریق نمی شود و پرداخت اعتبارات منوط به نتایج بازررسی ها است.

وی گفت: در بازرسی های موردی که پیش از این انجام شده، میزان انحراف در طرح ها، کمتر از ۱۰ درصد بوده است و اکنون باید باید اعتماد لازم جلب تا منابع تزریق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه بازرسی ها، یکی دو ماه دیگر ادامه دارد افزود: گزارش این ارزیابی ها، پایان پاییز ارائه خواهد شد و امید می رود میزان انحراف در طرح ها در حدی نباشد که منجر به قطع پرداخت اعتبارات شود.

بر اساس این گزارش، تابستان امسال، نرخ مشارکت اقتصادی در این استان ۴۸.۸ درصد گزارش شده است که البته ۳.۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است. این رقم، خراسان شمالی را در رتبه دوم استان های کشور قرار داده است.

نرخ مشارکت اقتصادی در استان در بهار امسال، ۴۴.۴ درصدثبت شده است که با ۴.۴ ارتقا در تابستان به ۴۸.۸ درصد رسیده است.

تابستان امسال، نرخ بیکاری جمعیت فعال استان، ۸.۸ درصد گزارش شده است که این رقم در کشور ۱۰.۵ درصد است.

نرخ بیکاری استان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.