به گزارش ایرنا، حسن نوری روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری به چهار هزار و ۶۸۹ طرح پرداخت شده است.

وی افزود: با بهره مندی این تعداد طرح و بهره برداری از آن،  برای بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در جایگاه دوم میان استان های کشور قرار دارد.

نوری اظهار داشت: تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلات روستایی و عشایری به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به نظارت ها بر اجرای طرح های روستایی و عشایری گفت: تمام طرح هایی که با استفاده از تسهیلات روستایی و عشایری در حال اجراست، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.  

وی با بیان اینکه مردم می توانند در این نظارت ها کمک کار باشند گفت: مردم بیش از همه می توانند تخلفات و انحراف ها را شناسایی و ما را در جلوگیری از این زمینه یاری کنند.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: بر اساس برآوردها،  میزان انحراف طرح ها در استان کمتر از ۱۰ درصد بوده است.  

وی در باره مشکلات مجریان طرح های روستایی و عشایری ناشی از افزایش قیمت ها خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده اجرای کارها با افزایش قیمت ها، بالا رفته است و در این زمینه حمایت های لازم از مجریان طرح ها انجام می شود البته برخی از مجریان در صورت تمایل می توانند متناسب با اعتباری که دریافت می کنند، تعهدات اجرای طرح را کاهش دهند.  

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری سبب افزایش رغبت به ماندگاری در روستاها شده است افزود: شرایط خوب و ارزان قیمت بودن این تسهیلات،  متقاضیان دریافت را افزایش داده است و امید می رود با این اعتبارات شاهد توسعه و رونق اقتصادی در این مناطق باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون منابع جدید برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری تزریق نشده است و اجرای طرح هایی که با این اعتبارات در حال انجام است نظارت و بررسی می شود.  

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.