پروژه ایجاد شبکه موقعیت‌یابی یکپارچه مالکیت‌ها (سامانه شمیم) تابستان سال ۱۳۹۵ در کشور آغاز شد. شمیم ترکیبی از ایستگاه های دایمی، نقشه برداران واحدهای ثبتی و گیرنده های روور توزیع شده بین آنها، زیر ساختهای سخت افزاری، شبکه و نیروی انسانی، مدیریت کاربران، نظارت و پشتیبانی از سیستم، نرم افزار های مدیریت کاربران، نرم افزار های واسط برای صدور سند مالکیت و دستورالعمل ها و شیوه نامه های اجرایی است.

به گزارش ایرنا، قدرت حاجی پور در دیدار با فرماندار جاجرم اظهار داشت: نصب ۲ ایستگاه شمیم دیگر در این استان ۲۸ هزار کیلومترمربعی ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به حوادث اخیر سیل در بعضی از استان های کشور گفت: تمامی اراضی دولتی بعنوان اموال بیت المال بوده و مطابق قانون حد نگار کاداستر، انتظار از کلیه ادارات دولتی  این است که تمامی املاک غیر منقول موجود در استان را نقشه برداری و با استاندارهای کاداستر برای جانمایی در بانک اطلاعات املاک ارائه کنند تا بتوان در حوداث غیرمترقبه به بهترین شکل ممکن کشور را مدیریت کرد.

حاجی پور افزود: با انجام نقشه برداری از اموال و املاک بیت المال و مردم راحت نگهداری کرد.

محدوده‌بندی یا حدنگاری، فهرست نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.