حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کلزای شیروان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رویکرد مردم برای کمک به محرومان بسیار خوب بوده که نمونه آن را می توان در جریان سیل های مخرب امسال دید.

وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر، شاهد افزایش چشمگیر پرداخت زکات در کشور بوده ایم، افزود: در این راستا پارسال بیش از پنج هزار میلیارد ریال زکات پرداخت شد که این رقم بطور قطع تا پایان امسال افزایش خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: به همین دلیل، هم اکنون ارتباط خوبی بین کارشناسان پهنه های کشاورزی با عاملین زکات برقرار شده که این امر کمک موثری به جمع آوری زکات در روستاها کرده است.   

 پهنه های کشاورزی که با هدف افزایش بهره وری و توسعه کشاورزی پایدار در روستاها به مرحله اجرا در آمده است؛  در این زمینه  هر استان به چندین پهنه تقسیم می شود و در هر پهنه که شامل یک یا چند روستا است یک کارشناس به عنوان مسئول این تشکیلات انتخاب می شود.

تاکنون شورای زکات در ۱۵۰ روستای دارای دهیاری شیروان راه اندازی شده است که ۲۰۰ نفر به عنوان مبلغ و عاملین شورای زکات در این حوزه فعالیت دارند.

هدف از فعالیت شورای زکات در مناطق روستایی این شهرستان، احیای فرهنگ زکات در جامعه است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.