به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان سیل‌زده پلدختر با گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تقارن دفاع مقدس با آغاز فعالیت سال تحصیلی جدید پیام پیشرفت، اقتدار و پیروزی در سایه علم و جهاد فی سبیل الله را به ما می‌دهد.

وی با بیان اینکه جهاد علمی و نظامی باعث رشد و تعالی جامعه است، افزود: سنگر علم و دانش منجر به رشد و تعالی انسان‌ها و ارتقای قدرت علمی و سنگر جهاد باعث اقتدار در دفع دشمن می‌شود.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: در اسلام هیچ چیز به اندازه جهاد علمی و نظامی ارزشمند نیست و سنگر علم و دانش بذر تعالی و پیشرفت را در جامعه می کارد.

وی افزود: علم حیات بخش جامعه و نوری است که به جامعه حیات می بخشد و برنده ترین سلاح در برابر دشمن است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز چهار عنصر مومنان، مجاهدان، عالمان و نیکوکاران که خداوند در قرآن به آنها امتیاز داده در مراسم آغاز سال تحصیلی در شهرستان سیلزده پلدختر نمایان است.

وی افزود: شهرستان پلدختر افراد نخبه و تحصیل کرده ای دارد و در کشور دارای رتبه های علمی فراوان است، مردم مومن و ولایتمدار دارد و دروازه مقابله با تهاجم ارتش بعث عراق بوده که از تمام این جهات دارای درجه و امتیاز است.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: شهرستان پلدختر تنها یک بعد نیکوکاری را کم داشت که امسال با وقوع سیل اوج همدلی، نوع‌دوستی و نیکوکاری در این شهرستان نمایان شد و صالحان و خیران به جمع فرهیختگان و مجاهدان پیوستند و از این جهت نیز صاحب امتیاز شد و باید قدر این نعمت های الهی را دانست.

وی افزود: تمام مردم اعم از مسئولان، گروه های جهادی، روحانیت، خیران و نیروهای نظامی و انتظامی بسیج شدند تا مدارس تخریب شده از سیل، آماده حضور به موقع دانش آموزان و معلمان در کلاس درس باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: استاندار لرستان هرچند وقت یک بار به شهرستان سیل زده پلدختر برای کاهش آلام مردم وجبران خسارات سفر می کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان باید قدر این زحمات را بدانند و به پاس تمام این تلاش‌ها خوب درس بخوانند.

آیت الله میرعمادی هدف از سفر به پلدختر را قدردانی از تمام کسانی عنوان کرد که با احساس همدردی در پلدختر سیل زده حضور پیدا کردند و با کمک های خود امید، نشاط و دلگرمی را به دانش‌آموزان و معلمان این شهرستان سیلزده هدیه دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.