مجری طرح ملی آبادنی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان مانه و سملقان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : تسهیلات اشتغال‌زا با نرخ ۸ درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

مسعود امینی اظهار داشت: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تامین و پرداخت ۵درصد از سود این تسهیلات را تقبل کرده و بنیاد علوی متعهد شده است که ۵درصد از سود این وام را بپردازد.  

وی با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ ۸ درصدی به مجریان طرح پرداخت می شود افزود: سال گذشته، بیش از ۲۸۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زا توسط این بنیاد در این استان پرداخت شد و در سال ۹۵ و ۹۶ هم در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی گفت: تاکنون ۳۳۱ طرح در استان برای دریافت تسهیلات درخواست شده است که ۱۸۳ فقره درخواست به مبلغ ۵۸۵.۶ میلیارد ریال مصوب  شده است.

وی گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات برای حدود یکهزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

امینی افزود: تاکنون ۱۳۸ طرح به مبلغ ۴۴۲.۷ میلیارد ریال، منجر به انعقاد قرارداد با بانک ها شده و بیش از ۳۷۰  میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح پرداخت تسهیلات اشتغال زا از سال ۹۵ آغاز شده است گفت: تاکنون ۸۶ طرح به بهره برداری رسیده و از این طریق برای ۵۳۰  نفر شغل ایجاد شده است.

وی در باره اجرای طرح توانمندسازی، برای آبادانی و پیشرفت مناطق محروم گفت: این طرح برای نخستین بار در سال ۹۳، در قلعه گنج کرمان آغاز شد و اکنون در مانه و سملقان حال پیگیری است.

مجری طرح ملی آبادنی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان مانه و سملقان خاطرنشان کرد: این طرح از سال گذشته در شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش توانمندسازی و رونق اقتصادی در شهرستان مانه‌ و سملقان خراسان شمالی، به بنیاد علوی سپرده شده است تا با اقدامات این بنیاد، غبار محرومیت از چهره شهرها و روستاهای این خطه از کشور زدوده شود.  

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان واقع در غرب خراسان شمالی ۶ دهستان دارد که در مرحله نخست، طرح تسهیل گری در چهار دهستان بخش مرکزی و سملقان، حومه، جیرانسو، قاضی و آلمه اجرا می شود.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و از استان های محروم کشور به شمار می آید.

۷۱۸۵/  ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.