سردار علیرضا مظاهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی همچنین یک هزار و ۳۲۷ نفر از عوامل تهیه،  توزیع و مصرف مواد مخدر دستگیر شدند که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

وی با اشاره به اجرای ۴۹ طرح عملیات پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در استان،  افزود:  هفت طرح عملیاتی نیز در آستانه بازگشایی مدارس در مسیرهای مدارس،  دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی اجرا شد.

 فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از انهدام ۱۵ باند تهیه،  توزیع و واردکنندگان مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نیز رشد ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

سردار مظاهری توقیف ۳۵ دستگاه انواع وسیله با رشد ۲۵ درصدی و کشف دو قبضه سلاح با رشد ۱۰۰ درصدی از قاچاقچیان مواد مخدر را از دیگر اقدامات انجام گرفته در نیمه نخست امسال  اعلام کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر آمادگی نیروی انتظامی برای جمع آوری تمامی معتادان متجاهر در مدت یک هفته در استان، خاطرنشان کرد: در صورتی که ظرفیت لازم در کمپ های ترک اعتیاد وجود داشته باشد این اقدام قابل انجام است.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: در این استان ۶۲۴ معتاد متجاهر شناسایی شده که قرار است در ۲ سال نسبت به ساماندهی آنان اقدام شود.

احمد ریواده اظهار داشت: معتادان متجاهر شناسایی شده، شامل ۶۰۰ زن و مرد و ۸۰  کودک هستند.

شیوع اعتیاد در خراسان شمالی در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال، ۷.۲۱ درصد است که این رقم ۲ درصد بیش از میانگین کشوری آن است.

خراسان شمالی از نظر شیوع اعتیاد رتبه ششم کشور را دارد و بر اساس آمار موجود ۴۵ هزار معتاد در جمعیت عمومی استان شناسایی شده اند که ۱۰ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و مهم ترین آسیب اجتماعی این استان اعتیاد است.  

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.