احمد ریواده روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح که از 13 اسفند آغاز شده است، تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این طرح در همه شهرستان ها اجرا می شود افزود: بخشی از جمع آوری معتادان مربوط به گزارش های مردمی است که با پلیس گرفته شده است.
ریواده با بیان این که 156 معتاد از مجموع معتادان جمع آوری شده ساماندهی شده اند، گفت: بقیه این معتادان که وضعیت حادتری دارند، به کمپ ترک اعتیاد ماده 16 منتقل شده اند.
وی اظهار داشت: ظرفیت مرکز نگهداری معتادان تا قبل از این 50 نفر بود اما اکنون این رقم افزایش یافته و به 120 نفر رسیده است.
وی در مورد شرایط نگهداری معتادان این کمپ که چندی قبل مورد اعتراض برخی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بود نیز گفت: این مرکز اکنون تجهیز و وضعیت آن بهتر شده است و شرایط فعلی مطابق پروتکل درمان اجباری فراهم است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: درمان این معتادان اجباری و دولتی و دستگاه قضا مسئول ارجاع این افراد به مراکز اجباری است و دانشگاه علوم پزشکی استان هم بر این امر نظارت دارد.
وی گفت: اکنون امکانات مرکز نگهداری معتادان با ظرفیت آن هم خوانی دارد و 125 معتاد در این مرکز نگهداری می شوند.
وی افزود: مرکز شیروان هم برای نگهداری 40 معتاد ظرفیت سازی شده است.
وی تعداد معتادان زن متجاهر جمع آوری شده را 3 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 3 مرکز ویژه برای نگهداری زنان در بجنورد و شیروان ایجاد شده است.
وی از راه اندازی واحد درمان، بستری، سم‌زدایی از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال مصرف مواد در بیمارستان امام رضا(ع) نیز خبر داد.
بر اساس آمار سرشماری سال 95 جمعیت خراسان شمالی 863 هزار نفر است.
شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت 15 تا 64 سال 7.21 درصد و 2درصد بیش از میانگین کشوری است.
اعتیاد معضل نخست خراسان‌ شمالی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.