احمد ریواده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن هشدار در زمینه افزایش گرایش جوانان استان به ماده مخدر گل ظهار داشت: باتوجه به این که در خراسان شمالی مصرف تریاک در رتبه نخست مواد مخدر قرار داشت اما به دلیل گران شدن این ماده مخدر معتادان به سمت مصرف گل می روند و همین امر موجب افزایش مصرف این ماه مخدر شده است.

وی بدون اشاره به آمار در این زمینه گفت:  تغییر نوع مصرف از تریاک به گل  تهدید جدی برای جوانان خراسان شمالی است و هر اندازه تریاک گران شده است به همان اندازه مصرف گل افزایش دارد و همین امر تبعات خطرناکی خواهد داشت.

وی با بیان این که مردم این استان توان مالی زیادی برای تهیه مواد مخدری مانند تریاک ندارند گفت: این موضوع نیز موجب می شود مردم به سمت مواد مخدر ارزان گرایش پیدا کنند.

هرچند پلیس خراسان شمالی آمار جدیدی از میزان کشفیات ماده مخدر گل نداده است اما، پارسال گفته بود که ۶ کیلوگرم از این نوع ماده در استان کشف شده این در حالی است که سال های گذشته کشف این ماده مخدر صفر بوده است.  
بیشتر این مواد در تابستان کشف شده است و متقاضیان آن جوانان و دانش آموزان بوده اند.

 متاسفانه مصرف کنندگان مواد مخدری همچون گل به اشتباه تصور می کنند چون این ماده مخدر گیاهی است عوارض کمتری دارد اما اینچنین نیست و گل، خاصیت توهم زایی دارد و رفتار فرد را تحت شعاع قرار می دهد.  

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت  ۴۵ هزار معتاد دارد و رتبه اعتیاد در این استان ششم کشور است.

ب/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.