سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ماه اخیر، قیمت برنج ۱۸ تا ۲۰ درصد بیشتر شده که یکی از علل اصلی آن، حضور و فعالیت دلالان است که آنرا دست به دست کرده و قیمت آن را افزایش می دهند.

امین قربانی با اشاره به اینکه قرار بود برای تنظیم بازار برنج، ۵۰۰ تن محصول وارد بازار استان شود گفت: ترخیص برنج وارداتی به علت ممنوعیت واردات برنج، با مشکل روبه رو شد و اکنون گمرک استان در حال پیگیری برای رفع مشکل ترخیص این محموله است.

وی با بیان اینکه ورود این محموله برنج به بازار تاحدی قیمت این محصول را متعادل می سازد، اظهار داشت: این برنج ها با ارز دولتی وارد کشور شده و قرار است هرکیلوگرم با قیمت حداکثر ۸۹ هزار ریال در بازار عرضه شود. 

قربانی درباره قیمت شکر در بازار استان نیز گفت: پارسال ۲ هزار و ۲۵۰ تن شکر با ارز دولتی وارد استان و توزیع شده بود و امسال برای تنظیم بازار ۶ هزار و ۹۰۰ تن شکر در شهرستان های مختلف توزیع شده است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: پیش از این، شکر تنظیم بازار با قیمت ۳۳ هزار ریال توزیع می شد اما اکنون به قیمت این محصول به بیش از ۴۰ هزار ریال در هر کیلوگرم رسیده است.

قربانی درباره قیمت گوشت قرمز در استان نیز گفت: باتوجه به آغاز فصل سرما و نیاز دام ها به تغذیه دستی، پیش بینی می شود قیمت دام کاهش یابد زیرا تقاضای دامداران برای فروش دام و عرضه آن به بازار بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: اکنون قیمت گوشت گوسفند در بازار استان، تا یک میلیون ریال است و گوشت گوساله بین ۸۳۰ تا ۸۷۰ هزار ریال عرضه می شود. 

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز، از ابتدای امسال، ۲۲۳ تن گوشت قرمز منجمد وارداتی در استان توزیع شده است. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد. 

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.