معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان، مقرر شده این مجموعه، پس از رفع نواقص توسط شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی به استان تحویل شود.

محمد بروحی با بیان اینکه رفع نواقص و کمبودهای این مجموعه از قبیل خرید دستگاه هواساز نیازمند ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار است، افزود: گذشت زمان و ورزش باد و بارندگی، موجب تخریب و فرسایش برخی از فضاهای این ورزشگاه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این مجموعه ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: اکنون با حدود ۱۱۰ میلیارد ریال می توان این مجموعه را تکمیل و به بهره برداری رساند و حال آنکه اگر امسال تدبیری اساسی برای تکمیل و تحویل آن صورت نگیرد، شاید هزینه های تکمیل و بهره برداری از آن به ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برسد.

بروحی گفت: این مجموعه برابر قانون باید با قیمت کارشناسی شده به بخش خصوصی واگذار شود که بر اساس قیمت کارشناسان رسمی دادگستری ارزش آن ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده، در حالی که نه تنها درآمدی ندارد بلکه باید برای حفظ و نگهداری آن نیز اعتباری در نظر گرفته شود.

وی از هیات های فوتبال و دو و میدانی به عنوان ۲ بخش ورزشی یاد کرد که قابلیت تحویل گرفتن این مجموعه را دارند و افزود: ورزشگاه ها و دیگر مجموعه های ورزشی درآمدهای اندکی دارند که با در نظر گرفتن اجاره بالا، امکان استفاده هیات ها از آنها وجود ندارد زیرا بسیاری از هیات ها از نظر بنیه مالی ضعیف هستند و حتی قدرت چرخاندن خود را ندارند و نیازمند حمایت هستند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری چمن، بخشهای زیرساختی، نگهبانی و ... ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بجنورد ماهیانه حداقل ۳۰۰ میلیون ریال هزینه بری دارد که پیشنهاد شده این مجموعه با اجاره ناچیزی در حد ماهانه ۲ میلیون ریال به هیات ها واگذار شود تا نسبت به نگهداری آن اقدام کنند که در آن صورت اداره کل ورزش و جوانان این هزینه های نگهداری را متحمل نخواهد شد.

وی افزود: تعیین اجاره بها توسط کارشناسان رسمی دادگستری بر اساس ارزش ملک محاسبه می شود در حالی که این امر در خصوص مجموعه های ورزشی به دلیل نداشتن درآمد، یک اشتباه است.

بروحی یادآور شد: در بیشتر مواقع پروژه های ورزشی به بخش خصوصی واگذار می شود و حال آنکه تجربه ثابت کرده که بخش خصوصی تنها به دنبال بهره برداری و کسب درآمد از این طرح ها است و اقدامی برای حفظ آن نمی کند و همین مساله خسارت های بالایی را به پروژه ها وارد می کند.

وی با اشاره به تعطیلی استخر شنای کوثر بجنورد از سال گذشته، به دلیل پوسیدگی لوله ها و کمدها بر اثر استفاده از کلر و روشن نکردن تهویه سقف، و نیز آسیب دیدن تاسیسات در نتیجه حرارت، گفت: در بیشتر استخرها این گونه مشکلات را به دلیل عدم استفاده درست بخش خصوصی داریم.

وی با تاکید بر به کارگیری نیروی متخصص ناظر برای پروژه ها، خاطرنشان کرد: اگر این مجموعه ها در اختیار هیات هایی که تخصص لازم را دارند قرار گیرد با دلسوزی بیشتری از آن مراقبت می کنند و میزان خسارت ها به حداقل می رسد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹ مهر بجنورد، به عنوان تنها مجموعه ورزشی استاندارد خراسان شمالی، که از سال ۸۵ آغاز شده و به دلیل کمبود اعتبارات سالها راکد مانده بود، در اردیبهشت سال ۹۶ با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

این در حالی است که این مجموعه از مصوبات دور نخست سفر دولت نهم به خراسان شمالی بود که با گذشت ۱۳ سال از آغاز اجرا، هنوز هم به دلیل داشتن برخی نواقص و کمبودها بلااستفاده باقی مانده است.

ورزشگاه ۱۹ مهر بجنورد در فضایی به مساحت ۴۵ هزار متر مربع با امکاناتی نظیر زمین فوتبال، دو زمین تمرینی، سالن بدنسازی، رختکن و پیست دو و میدانی ساخته شده است.

خراسان شمالی ۴۵ هیات ورزشی و افزون بر ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.