محمد بروحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها امسال، ۵۰ نفر در رشته های مختلف ورزشی از این استان موفق به کسب نشان های رنگین شدند.

وی  با اشاره به اینکه هم اینک ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها است، گفت:  در سال های اخیر، توجه ویژه ای به ورزش روستایی استان شده است، به طوری که بیشتر روستاهای بالای یکهزار نفر هم اکنون دارای سالن های ورزشی هستند.

بروحی با بیان وجود برخی تعصبات روستائیان در زمینه ورزش بانوان، گفت: با وجوداین،  بسیاری از بانوان به ورزش روستایی ورود پیدا کرده اند و برخی از این سالن ها به دلیل تعداد بالای مراجعه کننده ها حتی زمان برای تمرین و ورزش کم دارند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به تجهیز ۷۰ مکان ورزشی در روستاها به تجهیزات تاتامی، خاطرنشان کرد: بسیاری از این تجهیزات موجود در این خانه های روستایی به خوبی مورد استفاده روستاییان قرار می گیرد و استقبال خوبی نیز از آنها می شود.

وی افزود: با این وجود تعدادی از این خانه های روستایی به علت آگاه نبودن دهیاران و وجود مشکلاتی بین شورا و دهیاری و گاهی عملکرد طایفه ای به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد و نیازمند نظارت بیشتر مدیران شهرستان ها است.

بروحی در خصوص بلااستفاده بودن برخی سوله ها و فضاهای ورزشی در روستاها نیز گفت: سوله بلاتکلیف در استان نداریم ولی اگر هم امکاناتی در روستاها فراهم شده و استفاده ای از آن نمی شود به ضعف شورا و دهیار بر می گردد که نتوانسته برنامه خوبی برای این فضاها داشته باشد.

وی یادآور شد: هم اینک در سالن ورزشی هزار متری روستای بک پولاد رازوجرگلان با برنامه ریزی درست شورا و دهیار و استقبال فراوان اهالی حتی تا بعد از نیمه شب هم افراد متقاضی انجام حرکات ورزشی و تمرین هستند که همین امر باعث شده تنها سالن روستایی استان باشد که به مزایده گذاشته شود.  

خراسان شمالی ۴۵ هیات ورزشی با بیش از ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.