به گزارش ایرنا آیین تجلیل از اکرم کناری ناجی غریق خوزستانی که با دستان بسته رکورد این رشته را در کشور به نام خود ثبت کرد امروز جمعه با حضور مهرداد علیقارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز کشور، ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و رضا باقری رییس سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان در امیدیه برگزار شد.

کناری به پاس گرامیداشت یاد و خاطره مظلومیت ۱۷۵ شهید غواص که با دست های بسته به شهادت رسیدند، با ۱۷۵ دقیقه شنا با دستان بسته نام خود را در فهرست رکورداران ایرانی ثبت کرد.

در همین راستا معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان و دیگر مسئولان با حضور در منزل این ورزشکار از این حرکت ارزشمند تقدیر به عمل آوردند.

وی ضمن تجلیل از حرکت ارزنده بانوی  ورزشکار خوزستانی گفت: این بانوی جوان از رویش های انقلاب اسلامی هست که پیام حرکت عظیم شهدا را دریافت کرد و دست به چنین کاری زد.

وی ورزش را بهترین راه برای رسیدن به اهداف بزرگ دانست و گفت: بانوان ما باید باور داشته باشند که می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

 اکرم کناری نیز گفت: در عملیات والفجر چهار، ۱۷۵ غواص با دستان بسته به درجه رفیع شهادت نائل آمدند لذا قصد داشتم با ثبت این رکورد نام این شهدا را بار دیگر زنده کنم. 

وی با بیان اینکه در مدت ۱۷۵ دقیقه پنج هزار و ۶۵ متر شنا کردم، گفت: این نوع شنا با استفاده از تکنیک شنای پای قورباغه و موج پروانه بوده، به طوری که دست‌ها از پشت بسته هستند و کار را برای شناگر سخت می‌کند.

این شناگر اهل امیدیه گفت: هدفم از انجام این کار ارج نهادن به مقام مادران و روحیه دادن به خانم‌های ایرانی است که تمام زندگی خود را صرف فرزندانشان می‌کنند و گاه دراین مسیر از خود غافل می‌شوند.

وی افزود:  زنان و دختران ایرانی توانایی بسیار بالایی دارند که می‌توانند در اغلب رشته‌های ورزشی افتخارآفرین باشند.

۹۸۷۹/۳٠۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.