حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۶ وقف جدید در پنج ماه نخست امسال ثبت شده است که  از این تعداد ۶ وقف به نیت اطعام و عزاداری امام حسین (ع) بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تلاش می شود تا نیات واقفان به سایر امور هم از جمله سلامت، فرهنگی و حوزه های علمیه و دانش آموزان نیازمند سوق داده شده است.

وی افزود: در این راستا ساخت مسجد، حسینیه، برگزاری مراسم برای حضرت زهرا (ع)، کمک به درمان بیماران و تحصیل دانش آموزان و سالمندان از مهم ترین نیات واقفان در سال جدید بوده است.

حجت الاسلام آسوده یدکی در ادامه گفت: امسال ۱۶ مبلغ اعزامی و ۱۰ مبلغ بومی در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با شروع این ایام به امام زادگان و بقاع شاخص استان اعزام شده اند.

وی اجرای برنامه های مختلف از قبیل اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه های معرفت، پاسخ به مسائل شرعی مردم و سخنرانی را از مهم ترین برنامه های این مبلغان دانست.

حجت الاسلام آسوده یدکی همچنین تبلیغ وقف، آشنایی مردم با موقوفات و ترویج این فرهنگ در بین مردم و بویژه وقف بر اساس نیازهای روز جامعه را از دیگر برنامه های این مبلغان ذکر کرد.

وی افزود: این مبلغان به منظور فرهنگ سازی عزاداری تا پایان ماه صفر برنامه های ویژه ای را در شهرستان ها اجرا می کنند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۶۵۶ موقوفه دارد.

ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.