هادی راضیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قایقرانی رشته ورزشی مدال‌آوری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: این هیات، طرحی برای ایجا پیست بین المللی، به استانداری ارائه داده است که تنها با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار قابل اجرا است، و با تحقق آن، خراسان شمالی با کمترین هزینه، دارای بهترین پیست قایقرانی بین المللی در خاورمیانه خواهد بود.

راضیان با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای تنها پیست دوکیلومتری در کشور است گفت: با وجود این پیست، تنها نیاز به ساخت ساختمان است و تمام هزینه ها برای بین المللی کردن این پیست، در دوسال بازگشت دارد.

وی افزود: ایجاد پیست بین المللی، به ارزآوری برای کشور کمک می کند زیرا قابلیت میزبانی و برگزاری اردوهای خارجی، مسابقات آسیایی میسر می شود و بستری برای توسعه اشتغال و گردشگری است.

وی با بیان اینکه در سد شیرین دره مانه و سملقان، اولین پیست ۲ کیلومتری قایقرانی کشور ایجاد شده است گفت: پیست های مناسب در چین و تایوان وجود دارد اما با اجرای طرح مزبور، ما دارای بهترین پیست در آسیا خواهیم بود.

راضیان با اشاره به اینکه با میزبانی رقابت ها در استان، رنکینگ کشوری و استانی ارتقا می یابد افزود: رشته های پر مدال باید مورد توجه قرار گیرند، قایقرانان استان شانس زیاد برای مدال آوردن دارند و اگر مورد حمایت باشند، قول می دهم بتوانیم سهمیه در المپیک را کسب کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته قایقرانی به میزبانی خراسان شمالی گفت: این رویداد از ۹ تا ۱۱ شهریورماه با حضور قایقرانان سراسر کشور به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی افزود: سد شیرین دره، از ۳۰ تیرماه میزبان اردوی تیم ملی روئینگ بانوان بوده است که این ورزشکاران خود را برای مسابقات جهانی و کسب سهم المپیک اماده می کنند و اردو تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی گفت: المپیاد استعدادهای برتر کشور با حضور ۲۵۰ نفر از مردان و زنان قایقران کشور از ۱۲ استان برگزار می شود.

راضیان با بیان اینکه چهار قایقران زن و چهار قایقران مرد از خراسان شمالی در این رقابت ها حضور دارند  اظهار داشت: در پایان این رقابت ها، ۶ برگزیده شامل سه زن و سه مرد، انتخاب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این رقابت ها در ماده ۵۰۰ متر بر اساس قوانین فدراسیون جهانی برگزار می شود و تا کنون تنها خراسان شمالی توانسته است در دو بخش زنان و مردان میزبانی را بگیرد.

رئیس هیات قایقرانی خراسان شمالی افزود: سدهای استان ظرفیت خوبی برای توسعه رشته قایقرانی است اما دوری و بعد، مسافت هزینه های رفت و آمد را افزاش داده است که انتظار می رود در این زمینه حمایت های لازم مبذول شود.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.