معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: همزمان با هفته حجاب با محوریت «حجاب میراث ایرانی – گرایش جهانی» در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهروز ندایی در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استانداری اردبیل اظهار کرد: این برنامه با هدف تبلیغ و ترویج میراث گرانسنگ حجاب و عفاف که مورد تاکید مکتب اسلام است و در دفاع از حریم خانواده پنجشنبه 20 تیرماه در شورابیل برگزار خواهد شد.
وی به پیشینه مساله حجاب و عفاف و موضوع حیا در جامعه ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از ورود اسلام به میهن عزیزمان ما شاهد تقویت و توسعه مبانی حیا در جامعه و حجاب و عفاف برای مردان و زنان بودیم تا به نوعی حریم خانواده‌ها مورد صیانت قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: همانطوری که نمای یک ساختمان در معرض دید و قضاوت همگان است حجاب نیز هویت زنان و مردان ما را در تبعیت از یک مکتب متعالی نشان می‌دهد که دشمنان ما از اول کوشیده‌اند تا به نوعی این اصل مهم را که برگرفته از فطرت انسان‌هاست زیر سوال ببرند.
ندایی الگوهای ارزشمند را در این زمینه به ویژه فاطمه زهرا(س) در صیانت و حراست از کیان خانواده و جایگاه ارزشمند زنان با حفظ حجاب یادآور شد و افزود: همه باید در برگزاری برنامه‌های این هفته پای کار بیایند که شایسته است کارکنان، مدیران و مسئولان ما به همراه خانواده‌های خود در برنامه‌های مناسبتی این ایام حضور پیدا کنند.

در ادامه این جلسه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز با اشاره به نامگذاری هفته حجاب و عفاف از 15 تا 21 تیرماه اظهار کرد: حجاب و عفاف با محوریت سیره فاطمی، حجاب و عفاف تجلی فطرت بشری، تکریم خویشتنداری و آزادگی، توجه به اخلاق‌مداری و تحکیم نظام خانواده، میراث ایرانی – گرایش جهانی و همچنین حجاب و عفاف تضمین کننده امنیت روانی و ارتقای زندگی شهروندی عناوینی است که برای این هفته پیش‌بینی شده است.

شفیع شفیعی خاطرنشان کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی از طریق نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای جامعه هدف به ویژه بانوان برگزار خواهد شد که در برگزاری این برنامه‌ها از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتر استفاده خواهیم کرد.
وی تقارن این هفته را با دهه کرامت و ضرورت فضاسازی‌های محیطی یادآور شد و بیان کرد: یکی از الگوهای موفق و موثر حجاب و عفاف پیروی از سیره حضرت معصومه (س) است که گوهر ناب معرفتی و دینی در این حوزه به شمار می‌رود.
شفیعی از برگزاری نمایشگاه عرضه کتاب، محصولات فرهنگی و مد و لباس در این هفته همچنین تجلیل از فعالان این عرصه خبر داد و تصریح کرد: در گرامیداشت این هفته اجتماع معنوی و ارزشمندی با محوریت «حجاب میراث ایرانی – گرایش جهانی» 20 تیرماه برگزار خواهد شد.
جانشین سپاه حضرت عباس(ع) نیز در این مراسم آرامش، امنیت و عزت کشور را مرهون شهدا و خون پاک آنها دانست و گفت: از حضور آحاد مردم و مسئولان در تشییع پیکر مدافع حرم آقایی قدردانی می‌کنیم که در آستانه هفته حجاب و عفاف ما با تاسی به سفارش و وصیت شهدا باید لحظه‌ای از حریم ارزشی و معنوی خود دور نشویم.
شکرالله عبدی به برگزاری دوره توانمندسازی مربیان به تعداد 40 نفر و برپایی جشن تکلیف دختران به تعداد 300 نفر اشاره کرد و افزود: در تقارن دهه کرامت با هفته حجاب و عفاف شاهد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بانوان در پارک بانوان و رونمایی از نشان عفاف و حجاب در پارک معلم اردبیل خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در این ایام مبارک با همراهی بسیج زنان شاهد برگزاری آئین‌های مولودی‌خوانی، شعرخوانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع 500 شاخه گل در بین بانوان هستیم و در کنار آن برنامه ویژه این هفته با محوریت حافظان حریم خانواده در اردبیل برگزار خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.