استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هیچ تعارضی بین رعایت حجاب و عفاف و فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی وجود ندارد، یادآور شد: اخیرا مسابقات والیبال آسیایی در تبریز برگزار شد و نگرانی‌هایی در رابطه با حضور بانوان در این مسابقات وجود داشت، اما بانوان حضور یافتند، حتی در اختتامیه نیز تعداد بانوان بیش از آقایان بود و هیچ مشکلی در این رابطه پیش نیامد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در همایش حافظان حریم خانواده (مروارید و صدف) حجاب را از دو بعد "حجاب در دوره‌های تاریخی مختلف در ایران و همچنین حجاب در ادیان مختلف" مورد بررسی قرار داد و افزود: در طول تاریخ، در اکثر کشورها و در ادیان مختلف، حجاب به عنوان امری ضروری و قطعی، جزو اولویت‌های اصلی جهت حفظ امنیت روانی جامعه بوده است.
وی به وضعیت حجاب در غرب بعد از رنسانس نیز اشاره کرد و گفت: بعد از حکومت ۱۰۰۰ ساله‌ی مسیحیت در غرب و با وقوع رنسانس، دین را به حاشیه رانده و عده‌ای با نام آزادی زنان و تساوی حقوق زنان با مردان، مقام زن را متزلزل کرده و پشت پرده‌ی این شعارها، از زنان استفاده‌ی ابزاری کردند.
خدابخش با بیان این‌که در رابطه با حجاب بیش از ۹۵ درصد خطاب‌ها به سمت بانوان بوده اما عفاف بحثی ریشه‌ای برای بانوان و آقایان است، خاطرنشان کرد: حجاب میوه‌ی عفاف بوده و داشتن عفت، تقوا و پاکدامنی در ابعاد مختلف هم برای آقایان و هم بانوان امری ضروری است.
وی با بیان این‌که رعایت حجاب و عفاف، طهارت قلب و آرامش روانی جامعه را به ارمغان می‌آورد، تاکید کرد: بشر در طول تاریخ به دنبال آرامش بوده و آرامش روانی از جمله نیازهای اساسی انسان است.
وی با بیان این‌که پایه اصلی عفاف اندیشه است، خاطرنشان کرد: حجاب باید مبتنی بر عفاف باشد و انسان قلباً و عقلاً این موضوع را درک کند.
وی با اشاره به حضور فعال بانوان در بخش‌های فرهنگی، قرآنی، سیاسی و... جامعه، گفت: هیچ حوزه‌ای نیست که بانوان در آن حضور نداشته باشند. در حوزه‌های مدیریتی نیز باید بانوان تمایل داشته باشند؛ ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم و اخیرا دو بانوی بخشدار و چند بانو را در حوزه‌های مدیریتی منصوب کرده و به دستگاه‌های دیگر نیز توصیه کرده‌ایم که به توانمندی بانوان در این زمینه توجه کنند.
استاندار آذربایجان‌شرقی رعایت عفاف را برای مردان و زنان ضروری دانست و افزود: در درجه‌ی اول برای مردان و سپس برای بانوان، رعایت این امر ضرورت دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.