نورعلی عباسپور روز یکشنبه در حاشیه همایش انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرداخت شهریه سرویس مدارس شهری بر عهده خانواده ها است اما نیمی از هزینه جابه جایی دانش آموزان روستایی توسط آموزش و پرورش تامین می شود. 

وی افزود: پارسال ۸ هزار میلیارد ریال برای سرویس مدارس روستایی اعتبار پیشنهاد و درخواست شده بود که حدود سه هزار میلیارد ریال آن تامین شد.

عباسپور، درباره اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی سرویس مدارس گفت: در این زمینه، سامانه ای با همکاری سازمان شهرداری ها و وزارت کشور آغاز به کار کرده است که کار  پایش و نظارت بر سرویس مدارس را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: پارسال سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» برای نظارت بر سرویس مدارس به صورت آزمایشی به اجرا درآمد که قرار است امسال فراگیر شود و خانواده ها تا پایان شهریورماه وقت دارند اطلاعات دانش آموزان را در سامانه وارد و ثبت نام کنند. 

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رانندگان هم باید در این سامانه ثبت نام کنند، گفت: شرکت های پیمانکاری باید نسبت به ثبت نام و ارائه مدارک لازم از جمله صلاحیت های رانندگان و سلامت و ایمنی خودرو به لحاظ فنی، اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر، شهریه سرویس مدارس را مشخص و به آموزش و پرورش ارائه می کند، افزود: سال آینده درگاه الکترونیکی برای ساماندهی مالی و وجوه مربوط به شهریه جابه جایی دانش آموزان، راه اندازی می شود تا پرداخت وجوه مربوط به شهریه های جابه جایی هم سامان یابد. 

ضرورت حضور مراقب در سرویس مدارس   

عباسپور، از الزامی شدن حضور مراقب در سرویس های مدارس با بیش از چهار نفر ظرفیت خبر داد و گفت: در خودروهای با چهار نفر ظرفیت نیاز به مراقب نیست اما در ناوگانی همچون ون یا مینی بوس، حتما باید مراقب حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه هزینه تامین مراقب در سرویس مدارس، در شهریه سرویس ها دیده شده که متناسب با هر منطقه دریافت می شود، گفت: مراقب سرویس مدارس، از افراد مورد تایید و دارای صلاحیت انتخاب می شود و این افراد کار محافظت دانش آموزان در مسیر مدرسه تا خانه و حین پیاده و سوار شدن را بر عهده دارند. 

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال های گذشته به علت غفلت ها و نبود مراقبت ها، شماری از دانش آموزان در حین سوار و یا پیاده شدن و یا در حین حرکت، از خودرو سقوط کرده و جان باخته اند.

الزام راه و شهرسازی به تامین خودرو سرویس دانش‌آموزان روستایی

عباسپور از ملزم شدن راه و شهرسازی نسبت به تامین خودرو سرویس مدارس روستایی خبر داد و گفت: این امر در کارگروه ماده ۱۹ مصوب شده و راه و شهرسازی باید ناوگان ویژه دانش آموزان مناطق روستایی را تامین کند و این امر برای اولین بار است که اتفاق افتاده است. 

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مناطق روستایی بیشترین مشکل را در زمینه تامین سرویس مدارس دارند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.