به گزارش ایرنا امروز در اماکن مقدس خراسان شمالی در مصلی ها و امام زادگان زمزمه دعای عرفه تن و جان را جلا می دهد و حال و هوای عرفات را زنده می کند تا این تحول درون راه انسان را برای قدم نهادن در مسیر اخلاص و عبودیت و رسیدن به قربانگاه منیت ها در منا آماده کند.

امروز صحرای عرفات محشر را تداعی می کند و سپیدپوشان احرام بسته مانند انسان های برخاسته از خاک العفو گویان به دعا و استغفار مشغولند تا به مرحله آخرین حج خود، به منزلگاه آخر کوچ کنند.

امروز عرفات سرزمین دعا و نیایش ، تفکر و وقوف و دعاست و نخستین توقف پس از احرام و در واقع نخستین حرکت آن ها در صحرای عرفات در روز عرفه آغاز می‌شود و با این حرکت و توقف دست به دعا برمی داریم وهمراه می شویم با دعای امام حسین (ع) در این سرزمین و با هر کلمه از این مناجات آسمان دل ابر بارانی چشم ها را   بر کویر خشک دل های زنگ گرفته می باراند.

این دل زخم خورده با هر جمله از این دعا آسمان آسمان می بارد و باشد که نقش اجابت بر دل ببندد و آمرزش و غفران نصیب ما کند.

امروز روز عرفه است . چشم خود را می بندیم و  چشم دل باز می کنیم و در هوای عرفات جان میگیریم.

ای دل های عاشق که زمزمه  دعایتان فرشتگان الهی را به وجد آورده است و دست های به دعا برخاسته شما بال های ملائک را لمس می کند امروز روز رسیدن به قرب الهی است و هموار کردن راه رسیدن به او .

امروز روز زیر پا نهادن من است و منیت و خارج شدن از پیله تعلقات دنیوی و آماده شدن برای دومین توقف در منا و چه خوب است که اکنون که پای در راه نهاده ایم رهرویی مخلص باشیم و اکنون که زنگار از دل زدوده ایم دوباره در غبار وسوسه های دنیوی غرق نشویم.

ای خدای بزرگ بر ما ببخشای که فرصت بخشش تو بسیار و زمان استغفار ما به اندازه چشم برهم زدنی کوتاه است و ای کاش به ما نیز قسمت شود تا در بلندای جبل الرحمه بایستیم و بخوانیم اللَّهُمَّ لا تَحْرِمْنِی خَیْرَ مَا عِنْدَکَ لِشَرِّ مَا عِنْدِی فَإِنْ أَنْتَ لَمْ تَرْحَمْنِی بِتَعَبِی وَ نَصَبِی فَلا تَحْرِمْنِی أَجْرَ الْمُصَابِ عَلَی مُصِیبَتِهِ که خدایا محرومم مساز از خیر آنچه نزد توست، به خاطر شرّ آنچه پیش من است، پس اگر با خستگی و واماندگی ام به من رحم نمیکنی، از پاداش مصیبت دیده بر مصیبتش محرومم مکن.

و این گونه است که عرفه روز تعقل و تفکر است . روز به چشم دل دیدن و به گوش جان شنیدن و امروز در هر کجا باشیم در هر گوشه دنیا در این روز چه زیباست تا دل و جان را با دعای عرفه صیقل دهیم و روح و روان خود را پاک کنیم و مخلصانه پای  در راه بگذاریم  و من عرف نفسه  فقد عرفه ربه  را عینیت بخشیم.

ب/ 6042

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.