به گزارش ایرنا مجید الهی راد روز شنبه در جمع خبرنگاران استان، توجه به امور معیشتی و حمایتی، توانمندسازی و کاهش فقر و اعتمادسازی و جلب مشارکت های مردمی را از مهمترین رویکردهای کمیته امداد حضرت امام برشمرد.
وی افزود: با توجه به این رویکرد، توجه ویژه به نیازهای معیشتی مددجویان، استقرار نظام شناسایی نیازمندان، تهیه نقشه فقر استان با توجه به مناطق محروم، استقرار نظام نیازسنجی و اولویت بندی خدمات مستقل از یکدیگر و زمان دار، مردمی کردن امداد و واگذاری تصدی امور از مهمترین اهداف این نهاد در سال ۹۸ تعریف شده است.
الهی راد یادآور شد: بر این اساس امسال ۳۰ درصد پرونده سالمندان به مراکز مردمی واگذار می شود که آموزش های آن آغاز شده و کار در حال انجام است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال مطلوب و پایدارسازی مشاغل، خاطرنشان کرد: امسال به راهبری شغلی توجه ویژه ای شده تا افرادی که در حرفه خود امنیت شغلی یافته اند بتوانند افراد جدید را هدایت کنند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز از پرداخت هزار میلیارد ریال مستمری به مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: هزار و ۴۴۷ سری جهیزیه نیز به ارزش ۳۸ میلیارد ریال به زوجهای نیازمند اهدا شده است.
حمید خوجانی گفت: همچنین به ۹۶۹ دانشجو ۱۱ میلیارد ریال در قالب شهریه و به ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مبلغ ۵ میلیارد ریال در قالب کمک هزینه کمک شده است.
وی افزود: هفت هزار خانوار نیازمند نیز افزون بر ۵۰ میلیارد ریال لوازم ضروری و کمک بلاعوض دریافت کرده اند.
خوجانی اظهار داشت: هم اینک نیمی از جمعیت زیر پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

۴۴ هزار خانوار در قالب ۱۰۰ هزار نفر در خراسان شمالی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند هستند.
ط/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.