به گزارش ایرنا، علی اصغر بدیعی مقدم روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر ایرنا اظهار داشت: هر ساله بخشی از هزینه و توان ما، صرف ایمن سازی مدارس حاشیه راه می شود و امسال هم برنامه ها در دو بخشی ایمن سازی فیزیکی و آموزشی در مدارس دنبال می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات، انتظار می رود در ساخت مدارس، فاصله و حریم راه رعایت شود البته در چند سال گذشته، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، استعلام های لازم را از ما دریافت می کند.  

وی گفت: بعضا، زمین هایی که در حاشیه جاده، برای ساخت مدرسه در اختیار قرار می گیرد، اهدایی است از این رو برای کاهش هزینه ها، برای ساخت مدرسه مورد استفاده قرار گرفته است اما اعتقاد ما این است که تامین و ارتقای امینی دانش آموزان بسیار مهم تر است.

وی با بیان اینکه مدارس حاشیه جاده ها به صورت فیزیکی و آموزشی ایمن سازی می شوند تصریح کرد: ایمن سازی فیزیکی شامل اقدامات همچون آرام سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن سازی آموزشی نیز با ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان اجرا می شود.  

بدیعی مقدم در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به روز خبرنگار، آن را فرصتی برای تقدیر از فعالیت های رسانه ها عنوان کرد و گفت: رسانه ها همواره کمک کار ما بوده اند و ما هم تلاش داریم تا از ظرفیت موجود در اطلاع رسانی و رسانه ها، برای توسعه استان گام برداریم.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نقدهای منصفانه در رسانه ها می توند زمینه ساز رفع مشکلات و رفع ایرادها باشد.  

بر اساس این گزارش،  ۱۹۰ مدرسه روستایی خراسان شمالی در حاشیه جاده قرار دارند که بر اساس اولویت، هر ساله زیر پوشش طرح ایمن سازی قرار می گیرد.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.