مهدی مخبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: ۵۰ از تصادفات جاده ای کشور در ۱۵۰ محور رخ می دهد که بر اساس آمار تصادف و شاخص سانحه به طول راه، این محورها به عنوان محور  پرتصادف شناسایی شده است.  

وی افزود: تلاش داریم تا حضور و انجام اقدامات کنترلی پلیس راه در این مسیرها بیشتر شود و علاوه بر آن خدمات دستگاه‌های امدادی هلال احمر و اورژانس علوم پزشکی در این محورها بیش از پیش باشد علاوه بر آن ارتقای ایمنی این راه ها به لحاظ علائم جاده ای هم مورد توجه است.  

وی گفت: در کشور یکهزار و ۵۰۰ نقطه پرتصادف شناسایی شده است که به مرور نسبت به آشکارسازی این نقاط و حذف آن اقدام می شود.  

ایمن سازی مدارس حاشیه راه 

مخبر در بخش دیگر سخنان خود در باره ایمن سازی مدارس حاشیه جاده اظهار داشت: امسال یکهزار و ۵۰۰ مدرسه حاشیه راه ایمن سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس حاشیه جاده ها به صورت فیزیکی و آموزشی ایمن سازی می شوند گفت: امسال یکهزار مدرسه حاشیه راه به لحاظ آموزشی و ۵۰۰ مدرسه به لحاظ فیزیکی ایمن سازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمن سازی فیزیکی شامل اقدامات همچون آرام سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن سازی آموزشی نیز با ارائه آموزش های لازم اجرا می شود.  

مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت: برای «ایمن سازی آموزشی» هر مدرسه حاشیه راه ۲۰ میلیون ریال و «ایمن سازی فیزیکی» هر مدرسه ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.  

وی تصریح کرد: در سطح کشور هفت هزار آموزشگاه روستایی در حاشیه راه ها قرار دارند که باید ایمن سازی شوند.  

 طرح ارتقای ایمنی وانت بارها 


مخبر در بخش دیگر سخنان خود درباره طرح ایمنی وانت بارها گفت: این طرح از چند سال پیش در دستور کار است و در آن تلاش داریم ایمنی تردد وسیله نقلیه ارتقا یابد.  

وی افزود: در این طرح، رانندگان وانت بارها آموزش های لازم برای رعایت مقررات رانندگی از جمله رعایت حمل بار بدون تناژ اضافه، وزن، ابعاد و ارتفاع مجاز را فرا می گیرند همچنین با استفاده از شبرنگ ها خطرات تردد در جاده ها را به حداقل می رسانند.  

مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از قربانیان حادثه های جاده مربوط به راکبان موتورسیکلت است گفت: برای راکبان موتورسیکلت هم طرح هایی در دست اجرا است و در آن علاوه بر آموزش روستاییان توزیع کلاه ایمنی هم انجام می شود تا خسارت های جانی استفاده کنندگان از این وسیله نقلیه کاهش یابد.  

مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای به منظور شرکت در نشست کمیسیون ایمنی راه های خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده بود.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.