به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: فصل نخست این نقشه جامع فرهنگی شامل مقدمه، اهداف، اهمیت و ضرورت و مفاهیم و تعریف واژه های کلیدی مرتبط با آن است.
وی بیان کرد: فصل دوم نیز مبانی نظری نقشه جامع فرهنگی استان و شامل نظریات و دیدگاه های تحلیلی و انتقادی جامعه شناسی توسعه فرهنگی است.
ماحوزی ادامه داد: در فصل سوم نیز به آسیب شناسی فرهنگ عمومی استان بوشهر پرداخته می شود که تحلیل عوامل و شرایط موثر بر فرهنگ عمومی این استان براساس الگوی (SWOT) و تحلیل ساختاری فرهنگ عمومی استان با استفاده از تحلیل ساختاری از جمله آن است.
وی افزود: فصل چهارم نقشه جامع فرهنگی شامل شاخص ها و نماگرهای توسعه فرهنکی و در برگیرنده فرهنگ های مختلفی از جمله تحکیم و بنیان خانواده، گذران اوقات فراغت، ایثار گری و شهادت طلبی، سازمانی، ترافیک، آپارتمان نشینی و غیره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: در فصل پنجم نیز مقرر شده شرح وظایف و برنامه های عمل سازمان ها و ادارات فرهنگی برای مصونیت بخشی فرهنگی اقشار مختلف ساکن در استان و بویژه در حوزه های کودکان، نوجوانان و جوانان مورد توجه قرار گیرد.
ماحوزی گفت: با توجه به تهیه نقشه جامع فرهنگی استان های اصفهان و خراسان شمالی سعی شده از این 2 استان نیز در تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر الگوگیری شود.
وی افزود: همچنین باید نشست هایی بصورت ادواری در دستگاه های مرتبط با تهیه نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر برگزار شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در تهیه نقشه جامع فرهنگی این استان باید سیاست های برنامه ششم توسعه برای مسیرهای حرکتی خود در این نقشه مشخص شود.
آنیتا مظفری افزود: در این نقش باید هدف های کلان مانند افزایش کیفیت سطح زندگی در بعدهای مختلفی مورد توجه و بررسی قرار گیرد و بانک اطلاعاتی مرتبط با این نقشه بطور کامل و دقیق جمع آوری شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.