محمد صفری چهارشنبه شب در نشست ستاد اربعین اسفراین اظهار داشت: تا سال گذشته ۳ موکب از خراسان شمالی به زائران پیاده روی اربعین خدمات رسانی می کردند که امسال شمار آنها به ۴ موکب افزایش می یابد. 
وی افزود: سال گذشته موکب مرز مهران از سوی شهرستانهای شیروان، فاروج و راز و جرگلان با پذیرایی از ۵ هزار نفر در روز، موکب شهرستان بجنورد در شهر کربلا روزانه ۳۵۰۰ نفر و موکب قمر بنی هاشم شهرستان مانه و سملقان در شهر کربلا نیز روزانه به ۱۵۰۰ نفر خدمات تغذیه ای و اسکان ارائه کرده اند.
صفری گفت: امسال موکب حضرت  فاطمه (س) شهرستانهای اسفراین و جاجرم نیز در شهر نجف اشرف، روزانه به هزار نفر از زائران حسینی خدمات رسانی خواهد کرد.

وی افزود: در راهپیمایی اربعین زائرانی از ۸۰ کشور جهان حضور یافته و نگاه رسانه ها را به خود جلب می کنند که این فرصت مناسبی برای شناساندن هرچه بیشتر نهضت حسینی به جهانیان است.

فرماندار اسفراین نیز در این  نشست گفت: فرهنگ عاشورا در خون مردم ما ریشه دارد و این برای دشمنان ایران قابل درک نیست و برای همین همیشه معادلاتشان در باره ایران به خطا رفته است.
رستم طاهری با اشاره به راه اندازی موکب شهرستان های اسفراین و جاجرم در راهپیمایی اربعین امسال در شهر نجف اشرف، گفت: مردم دارآلقران اسفراین در این زمینه پیشرو بوده اند و باید برای استفاده از ظرفیت کمک های مردمی برای زائران اربعین اطلاع رسانی درستی انجام شود.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

۵۱۳۲/۷۱۸۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.