به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در گردهمایی اعضا کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام افزود: امروز اربعین تبدیل به یه مسئله جهانی و بین المللی شده و نمایشی از وحدت و انسجام شیعیان جهان است.
وی با بیان اینکه مرز مهران همچنان در اولویت انتخاب بسیاری از زائران اربعین برای تردد است، ادامه داد: هیچ قدرتی نخواهد توانست جلوی این موضوع را بگیرد.
وی تاکید کرد: امسال نیز با اراده ای پولادین و عزم جدی باید امسال نیز در ایام اربعین حماسه سازی کنیم و خدمات رسانی گسترده ای به زائران حسینی داشته باشیم.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین حسینی هدیه الهی برای مردم ایلام است، گفت: حماسه ای که مردم در این مدت خلق کرده مدال افتخاری بر سینه مردم این استان است.
حجت الاسلام لطفی گفت: خدمت به زوار اربعین توسط مردم ایلام باعث شده که نام این استان بر بلندای تاریخ ارادتمندی به اهل بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: اربعین حسینی به عنوان بستری مناسب برای رهایی ایلام از بن بست شده و ایلام امروز به برکت اربعین و خون شهیدان کربلا و شهدای دوران دفاع مقدس بین المللی شده است.
سخنگوی کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین ایلام نیز در این آیین گفت: تاکنون 90 مجوز تشکیل موکب برای این استان از سوی ستاد مرکزی اربعین صادر شده است.
حجت الاسلام علی چراغی پور اظهار کرد: این موکب ها ایام اربعین در شهرستان های مختلف استان دایر و به عموم زائران خدمات رسانی مختلف خواهند داشت.
مرز بین المللی مهران واقع در استان ایلامی یکی از مهمترین کانون هیا تردد زوار به عتبات عالیات کشور عراق است.
در اربعین پارسال 2 میلیون زائر از طریق مرز مهران به عتبات عالیات اعزام شدند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.