به گزارش ایرنا دکتر جمشید شکوری چهارشنبه در نشست کمیته بیماران خاص شهرستان اسفراین اظهار کرد: حدود 40 تا 45 درصد از بیماران خاص این شهرستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از خدمات درمان ، تهیه دارو و ایاب و ذهاب رایگان استفاده می کنند.
وی از مجمع خیرین سلامت اسفراین خواست برای کمک به بیماران خاص شهرستان در بحث خدمات دارویی وحمایت های مالی وارد شوند.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیز در این نشست با اشاره به آمار بیماران خاص این شهرستان گفت: هم اکنون 370 بیمار دیالیزی در شهرستان اسفراین وجود دارد که سالیانه 180 میلیون ریال صرف هزینه های درمانی و دارویی این بیماران می شود.
دکتر عیسی توحیدی افزود: 8 بیمار هموفیلی و تالاسمی و 18 بیمار ام اس در شهرستان زندگی می کنند که خدمات تخت و تغذیه ای به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار می گیرد.
معاون فرماندار اسفراین نیز تشکیل انجمن های بیماران خاص را از درخواست های مکرر مراجعین این حوزه به فرمانداری ذکر کرد و گفت :خدمات رسانی در بحث بیماریهای خاص و صعب العلاج یکی از دغدغه های مهم شهرستان است .
سید احمد پرویزی افزود: با توجه به گسترش تعداد بیماران خاص و سرطانی در این شهرستان مسئولین باید بیش از گذشته با راهکارهای مناسب جهت یاری رساندن به بیماران تلاش کنند .
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.