به گزارش ایرنا این دستگاه سالانه حدود 6 هزار تن انواع مقاطع ESR شده در گروه فولادهای ابزار سردکار و گرم کار، قالب، بلبرینگ، زنگ نزن (آستنیتی، فریتی، مارتنزیتی، داپلکس، رسوب سخت شونده) و سایر گروه های آلیاژی با کیفیت بالا جهت مصرف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، صنایع فولاد، صنایع ماشین سازی، خودرو و... تولید می کند.
دستگاه ESR تحت محافظت گاز خنثی بوده و تأثیر آن بر کیفیت محصولات تولیدی شامل: جذب پایین هیدروژن( کمتر از 0.5pmm) ،حصول میزان اکسیژن بسیار پایین ، دستیابی به تمیزی و خواص مکانیکی مناسب ، حفاظت از اکسیداسیون عناصر واکنش پذیر همچون Al,Ti,Zr در آلیاژهای مهندسی پیچیده، نگهداری میزان نیتروژن در سطح بسیار پایین و جلوگیری از جذب آن در طی فرآیند ذوب مجدد ، جلوگیری از حذف گوگرد در سرباره های اسیدی اشباع از گوگرد (مورد کاربرد درخصوص تولید فولادهای خوش تراش قالب پلاستیک) ، بهبود مناسب تر در هموژنیتی ترکیبی و ساختاری نسبت به فرآیند تحت اتمسفر محیط است.
محصولات تولیدی این واحد علاوه بر تأمین نیاز داخلی به فولادهای آلیاژی ESR ،صادرات آن به کشورهای مختلف نیز امکان پذیر کرده است .
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت 140نوع فولاد آلیاژی را دارد .
این مجتمع صنعتی قادر به تولید مقاطع با اقطار450 الی 1200 میلیمتر و طول ماکزیمم 6 متر و وزن حداکثر 52 تن است و این مقاطع حسب سفارش مشتریان در سایر کارگاه های این مجتمع با استفاده از پرس آهنگری قالب باز و ماشین های دقیق آهنگری شعاعی و نیز ماشینکاری به محصولات و قطعات نهایی قابل تبدیل می باشد.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد و با دارا بودن دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر قطب صنعتی استان محسوب می شود.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.